La generació APP

Llibres

appNo és arriscat afirmar que la generació actual de joves està profundament (per no dir totalment) immersa en els mitjans digitals. Els professors Howard Gardner i Katie Davis descriuen en aquestes pàgines com els joves d’avui, definits com La generació APP, gestionen la seva identitat, la seva privacitat i la seva imaginació a través del món digital, així com estudien que significa ser app dependent davant ser app competent i com la vida d’aquesta generació difereix de la vida anterior a l’era digital.

En aquest anàlisi s’aborden tres àrees crucials de la vida dels adolescents com són la identitat, la intimitat i la imaginació. Gràcies a les seves investigacions pioneres, complementades amb entrevistes a joves ia grups d’estudi, així com a una insòlita comparació de les produccions artístiques dels joves abans i després de l’era digital, els autors revelen els inconvenients de les aplicacions, que difuminen el sentiment d’identitat, fomenten les relacions superficials amb els altres i entorpeixen la imaginació creativa.

D’altra banda, els avantatges de les aplicacions no deixen de sorprendre’ns, ja que poden generar un fort sentiment d’identitat, propiciar les relacions profundes i estimular la creativitat. El repte consisteix a aventurar-se a utilitzar les apps més enllà d’allò per al que han estat dissenyades. Així mateix, el potencial d’aquestes apps pot transformar-se en un plataforma per augmentar la nostra creativitat i les nostres aspiracions.

La generación APP

Bloc

Les més diverses aplicacions per Android, Tablet o iOS, des de contes, música, fins a jocs, destinats als més petits, les trobareu en aquest espai.

Generación APP. Un blog sobre aplicaciones infantiles

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello