La familia i el món digital

Llibres

familiadigitalLa societat digital ha aportat noves formes de veure, viure i pensar el món que envolta a les famílies, una nova manera de sentir el món que afecta allò que es porta a terme a les llars com l’organització, la lectura, l’escriptura, l’aprenentatge, la comunicació o la planificació de l’oci. L’apropiació de la tecnologia actual facilita apropar-se a la cultura, la ciència i les arts, però fent-ho d’una manera més creativa, crítica i col·laborativa. L’obra didàctica La família en digital, novetat aquest mes del Racó de Pares i Mares, apropa al lector a diferents recursos i recomanacions que ajudaran a acostar-se en aquest món virtual que canvia de forma continuada i accelerada. A partir de la descripció de situacions reals aquest llibre pretén donar pautes per facilitar la reflexió i l’educació en les bones pràctiques en el mon digital a la llar, donant criteris per a la presa de decisions ja que no es pot fugir de la influència de l’entorn digital que ens envolta a diari.

Cal tenir present sempre que els infants normalment imiten el que fan els adults, és per això que hi ha actituds que cal evitar-les com fer comparacions, desanimar, explicitar contradiccions entre els progenitors, culpabilitzar, sobreprotegir, o senzillament no limitar la conducta. En moltes ocasions més que tenir moltes coses , el que més valoraran serà el contacte familiar amb els seus. les abraçades i el temps de qualitat per conviure plegats. El seu autor és Jordi Jubany i Vila, mestre, antropòleg i expert en educació digital que treballa d’assessor tècnic docent al Departament d’Ensenyament de la Generalitat, col·laborant amb universitats i entitats educatives.

Bloc

En aquest espai es poden trobar consells, recomanacions i tota la informació necessària per aconseguir una vida familiar equilibrada, a on els petits siguin els autèntics protagonistes.

Mama tiene un plan

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello