Pàgina negra

pagina-negraKerry és periodista i aspira a crear-se un nom descobrint i entrevistant Carson McNeal, escriptor d’èxit que guarda en secret el seu aspecte i la seva identitat. I gràcies a un detall de l’editorial, mentre investiga llegeix la seva propera novel·la, encara inacabada, on explica la història d’una refugiada del Líban anomenada Afa que surt de la presó, deixa enrere la droga i la prostitució i es planteja quin serà el seu futur, que comença per fer les paus amb un passat que no aconsegueix recordar amb precisió però que li causa terribles malsons. I finalment, una jove periodista que busca l’entrevista de la seva vida, a un escriptor que ningú ha vist i del que només es coneix el nom tot i els best-sellers que ha publicat.

Aquesta novetat a la biblioteca ens proposa dues històries de dues dones marcades pel seu passat i el seu entorn, escrites per dos guionistes tan brillants com Frank Giroud i Denis Lapière, il·lustrades en dos estils diferents per un dibuixant notable com és Ralph Meyer.

Aquestes històries, amb dos estils gràfics ben diferenciats, ens mostren dues visions de la realitat que acabaran confluint en una sola narració de manera tan sorprenent com inesperada. Però aquest fet no devora ni als personatges ni a la trama que es planteja. El misteri tampoc s’imposa als personatges o la denúncia del conflicte a l’Orient Mitjà que també es llisca en les seves pàgines. I així, el combat interior que plantegen els autors amb tots els seus elements acaben conformant una història magnífica i absorbent El color, tasca en la qual Meyer compta amb la col·laboració de Caroline Delabie, és el sublim colofó a un brillant treball, com evidencia la vinyeta en la qual acaben confluint les dues narracions.

Es completa l’acurada edició d’aquest volum amb un dossier de catorze pàgines addicionals, on el lector trobarà com es va donar forma als personatges de Página negra, afegint-se en cada pàgina nombrosos esbossos, estudis i pàgines a llapis completes de Meyer en un últim detall al bon gust i la cura per l’edició, que estem segurs completarà la satisfacció per una història gràfica que aconsegueix arribar plenament a aquells que vulguin endinsar-se en una fascinant experiència.

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello