Col·lecció ‘Grandes fotógrafos MAGNUM photos’

12798985Aquesta setmana trobareu exposats al vestíbul de la Biblioteca, 40 volums de la col·lecció ‘Grandes fotógrafos Magnum Photos’ que acabem d’incorporar al nostre fons sobre fotografia.

Magnum Photos és la cooperativa de fotògrafs més famosa i important del món. Entre les seves quatre oficines de Nova York, Londres, París i Tòquio agrupen a més de 80 autors.

Des de la seva creació, Magnum ha ofert una ‘crònica del món’ original i sovint visionària i sha envoltat dels millors fotògrafs: d’Henri Cartier-Bresson a Martin Parr i d’Elliot Erwitt a Raymond Depardon. Ells, entre molts d’altres, son els autors les fotografies dels esdeveniments i personatges més destacats del segle XX, de la Guerra Civil Espanyola a l’11-S i de John F. Kennedy a Pablo Picasso.

Magnum continua sent propietat dels fotògrafs que la van crear l’any 1947: Henri Cartier-Bresson, Robert Capa, George Rodger i David Seymour, i també de tots aquells que s’han anat unint a l’agència al llarg dels anys.

magnum1

Però Magnum també compta amb excel·lents fotògrafes com Inge Morath, Susan Meiselas, Eve Arnold, Martine Franck o Marilyn Silverstone.

magnum2

Les imatges d’aquests fotògrafs, artistes i testimonis del seu temps a la vegada, s’han convertit en icones per la premsa, la publicitat, les galeries i museus de tot el món.

Cada llibre conté una presentació sobre la trajectòria, estil i temes preferits dels artistes, i la selecció de fotografies està pensada especialment per comprendre i admirar els millors treballs de cadascun d’aquests fotògrafs.
A cada llibre també podrem trobar una biografia del fotògraf, algunes de les cites més memorables sobre ell i una indicació de les publicacions més destacades de la seva obra.

Aquesta col·lecció agrupa les fotografies més extraordinàries de segle XX. Imatges que reflecteixen milers d’esdeveniments , llocs i cares, captades per la peculiar mirada del fotògraf i ofereixen un testimoni inèdit sobre la nostra història i vida quotidiana.

Us deixem amb un documental sobre Herni Cartier-Bresson, un dels fundadors de l’agència.

Súper 8