Abel de Diego Luna
Abel és un nen de nou anys la conducta desconcertant i la seva negativa a parlar l’ha portat a una institució de salut mental propera a casa seva. La seva mare, una dona que està criant sola els seus fills des que el seu marit els va abandonar, està convençuda de tornar a reunir amb els seus dos germans l’ajudarà a millorar, de manera que convenç al metge d’Abel perquè ho deixi tornar a casa una setmana. El nen torna a parlar i comença a actuar com si fos el cap de família. Davant d’aquest miracle, ningú protesta, fins que un dia un home truca a la porta: el seu pare.
Diego Luna fa la seva primera incursió com a director amb aquest treball de producció mexicana després d’iniciar una carrera d’èxit com actor a l’any 1994 amb la pel·lícula Ambar.
Després d’interpretar diversos papers en el cinema mexicà com Un hilito de sangre (1995) o Todo el poder (1999), Luna prova l’aventura nord americana i fa la seva estrena compartint paper amb Javier Bardem a Antes Que Anochezca (2000), que en acosta les experiències viscudes per Reinaldo Arenas amb el govern cubà.
Posteriorment es consolidà a Hollywood amb els seus papers a Frida (2002), Open Range (2003), La Terminal (2004)de Steven Spielberg, o l’oscaritzada Mi Nombre es Harvey Milk (2008) compartint treball amb Sean Penn que va guanyar el premi a millor actor.
Finalment, cal destacar també la direcció d’un documental sobre el boxejador Julio Cesar Chavez.
Podeu reservar AQUÍ aquesta pel·lícula que està com a novetat a la biblioteca durant aquesta setmana. No us la perdeu!
Un cuento con muchísimo sentido del humor.
Fotogramas
Curiosa paràbola còmica sobre la família i l’autoritat.
El Periodico de Catalunya
Anuncia un prometedor futuro para su director, Diego Luna.
LaButaca.net
Biblioteca Joan Oliva i Milà.
