Nens sense por

Llibres

nenssnesTots els nens al llarg del seu creixement tenen por. És una dificultat que quan la superen els ajuda a ser més capaços. Però en moltes ocasions la por augmenta arribant a ser protagonista de les seves vides, fent-los patir innecessàriament. Cal conèixer com funcionen aquestes pors, es a dir, com es poden minimitzar o evitar els motius que els pugui agreujar en funció del que es fa i com inclús es poden arrossegar fins a convertir-se en pànic en l’edat adulta si no es concreten les estratègies precises per ajudar als infants a enfrontar-se a les seves pors i poder resoldre’s definitivament, augmentant d’aquesta forma el seu benestar i confiança en si mateix.

No triem tenir por: davant determinats estímuls tenim, sense més, por. Aquesta és simplement una funció biològica complexa del sistema nerviós que consta d’una sèrie de respostes automàtiques davant de determinats estímuls. Aquestes respostes transcorren en el inconscient i afecten en paral·lel al sistema nerviós autònom, al sistema endocrí, a neurotransmissor i al somàtic. Però una cosa és tenir por i una altra ben diferent sentir por. Una cosa és el procés fisiològic i una altra cosa és la consciència de tenir por que permet passar de les emocions als sentiments, i és aquí on es pot actuar. És més eficaç fer-ho eficientment contra els sentiments que en canvi intentar abordar el problema de les emocions, per aquestes no existeixen tants recursos ni tampoc són tan senzills d’implementar.

Niños sin miedos. Estrategias para ayudar a tu hijo a ser un adulto sin pánico de Maribel Martínez y Miguel Herrador és novetat aquest mes al Racó de Pares i Mares de la biblioteca.

Bloc

Mi mamá tiene un blog

Manual de supervivència per a mares 2.0 amb propostes d’activitats, programació, joguines, anglès, manualitats, llibres, o propostes originals per la llar. A càrrec de Susana García.

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello