José Luís Sampedro – Premio Nacional de las Letras Españolas

José Luís SampedroL’escriptor, economista i acadèmic José Luis Sampedro (1917) ha guanyat el Premio Nacional de las Letras Españolas que concedeix el Ministeri de Cultura en reconeixement a la seva trajectòria literària.

El premi, el segon més prestigiós després del Cervantes, està dotat amb 40.000 euros i reconeix la llarga trajectòria de l’escriptor, que ha publicat novel·les i obres de teatre a més d’exercir com a docent durant dècades.

El pensament de Sampedro es projecta sobre la naturalesa social de l’activitat econòmica i els seus efectes sobre la realitat social en què es desenvolupen. D’aquesta manera, advoca per una economia més humana, més solidària, capaç de contribuir a desenvolupar la dignitat dels pobles.

Entre les seves obres econòmiques destaquen Principios prácticos de localización industrial (1957), Realidad económica y análisis estructural (1959), Las fuerzas de nuestro tiempo (1967), Conciencia del subdesarrollo (1973), Inflación: una versión completa (1976), El mercado y la globalización (2002), Sobre política, mercado y convivencia (2006), i Economía humanista. Algo más que cifras (2009).
Exposició de fons

Aquesta concepció humanista, que abasta des de l’economia a la vida, encoratja també el més destacat de la seva producció literària, on destaquen obres claus de la narrativa espanyola de finals del segle XX com: La sonrisa etrusca (1985), La vieja sirena (1990), El amante lesbiano (2000), Escribir es vivir (2003), La senda del drago (2006), i La ciencia y la vida (2008).

Podeu consultar aquí totes les obres d’aquest autor que podeu trobar a les Biblioteques de Vilanova.

Al taulell del primer pis de la Biblioteca podreu trobar una petita exposició amb tot el fons documental que tenim sobre aquest autor.

Us deixem amb un vídeo on José Luís Sampedro es entrevistat per Iñaki Gabilondo i on parla, entre d’altre coses, del moviment 15M, al que va donar suport públicament.

Súper 8