Peter Pan compleix 100 anys!

peter-pan.jpeg

Aquest any 2011 farà cent anys que va veure per primera vegada la llum la primera publicació del llibre Peter Pan. Aquesta és l’obra més coneguda de l’escriptor James Matthew Barrie.

Aquesta història sobradament coneguda pels més petits gràcies a l’aportació de la factoria Disney, narra les aventures d’un noi que no vol créixer i per això escapa del món real i va a Maimés, on hi ha pirates, una fada (Campaneta) que li proporciona la pols màgica que li permet volar i tots els clàssics de l’entreteniment infantil. Un dia va a Londres a buscar una noia, la Wendy i els seus germans james_matthew_barrie.jpgperquè coneguin el seu món. El xoc entre la seva vida amb les convencions preadultes de la Wendy, a més d’un triangle amorós insinuat, centren el drama de l’obra.

El seu autor, Sir James Matthew Barrie, ha passat a l’història conegut com J. M. Barrie. Va nèixer a Kirriemurir (Escòcia).Les seves primeres novel•les les va ambientar a la seva ciutat natal Kirriemuir, més tard, també va escriure obres de teatre.

Les seves obres més conegudes van ser:

• Carrer Quality (1901)
  • El que saben totes les dones (1908)
  • L’admirable Crichton (1902)
  • David (1936)
  • Auld Licht Idylls (1888)
  • A Window in Thrums (1889)
  • El petit ministre (1891)
  • El sentimental Tommy i Tommy i Grizel van veure la llum l’any 1896 i l’any 1902 respectivament.

Tracten de temes molt més directament relacionats amb el que acabaria convertint-se en Peter Pan. La primera aparició d’aquest personatge es produeix a El petit ocell blanc (1901).
Peter Pan va ser representada per primera vegada el 27 de desembre de 1904.

Els personatges de la pel·lícula:

campaneta.jpgCAMPANETA: És una fada enamorada de Peter Pan, gelosa i vengativa. Amb la seva pols de fada permet als personatges de la història volar.

ELS NENS PERDUTS: Son un grup de nens de qui es van oblidar i van anar a viure a nens-perduts.jpgMaimés per no crèixer. Viuen dins el tronc d’un arbre amb en Peter Pan, amb qui viuran un munt d’aventures, la majoria per fastidiar al capità Garfi. Els bessons, osset o conill són alguns dels seus noms.

wendy_germans.jpg

WENDY I ELS SEUS GERMANS: La Wendy és una de les protagonistes de la història, és la germana gran del Joan i el Miquel. El Joan és el més gran dels dos. Els hi encanta escoltar els contes que la seva germana els explica per després jugar inventant mil i una històries. Amb el Peter Pan viatgen a Maimés on viuran grans aventures.

capita-garfio.jpgEL CAPITÀ GARFI:En Garfi és un capità pirata. Treballa per al Barbanegra i és l’únic home al que Long John Silver temía. Utilitza el seu garfi de metall a la seva ma esquerra que va ser tallada pel Peter Pan i menjada per un cocodril. A aquest li va agradar tant el seu gust que el perseguirà la resta de la seva vida amb l’esperança de poder menjar-se’l sencer.

cocodril.jpgEL COCODRIL: els seu nom Tic-tac li ve de quan es va menjar la mà del capità Garfi. Portava el relotge posat i encara s’escolta el soroll de la seva màquina sempre que apareix.

EL “JEFE” INDI: És el cap del campament indi de Maimés.És testarut i malhumorat.jefe_indio.jpg

senyor_smee.jpgSENYOR SMEE: És el primer oficial del Capità Garfi. Sempre està disposat a complir les ordres del capità. És una mica ximplet, sobretot si ha vegut massa vi.

Al vestíbul de la biblioteca un recull de documents: contes, adaptacions, còmics, pel·lícules… disponibles.

Spro_3