L’aventura antàrtica 1897-1913

L’esperit i les vivències dels primers expedicionaris al pol sud donen forma i contingut a l’exposició L’aventura antàrtica 1897-1913, un recull d’imatges històriques que es poden visitar a la biblioteca Joan Oliva i Milà a partir del 15 de febrer i fins al 7 de març. La mostra, amb fotografies del Museo Nazionale della Montagna, de Torí, a Itàlia, està produïda per l’Obra Social d’Unnim i el Festival de Cinema de Muntanya de Torelló.

Us proposem apropar-vos a l’esperit de la descoberta i el coneixement dels propis limits. És una mostra de la lluita d’uns homes per conèixer un continent tan inhòspid com desconegut. La mostra pretén apropar al públic unes vivències inherents a la condició humana a partir de les antigues expedicions a l’Antàrtida: l’esperit de la descoberta i el coneixement dels propis límits.

L’aventura antàrtica 1897-1913

A finals del segle XIX ja comencen a sovintejar les primeres expedicions exploratòries. El 1897 el militar belga Adrien de Gerlache aconsegueix arribar, amb la nau Bèlgica, a l’anomenada Terra d’Alexandre. A bord viatgen científics i exploradors polars, entre ells Roald Amundsen, que anys més tard assoliria el Pol Sud per primera vegada.

Antàrtida

D’altra banda, l’exposició es complementa amb un recull d’imatges de la col·lecció El paisaje desolado, captades per Javier Selva Serrano, fotògraf professional que ha participat en nombroses expedicions. Completen l’exposició de la Diputació de Barcelona diverses peces relacionades amb expedicions a l’Antàrtida, com ara el Catamarà Polar ideat per Ramón Larramendi, amb el qual l’expedicionari va fer la travessa transantàrtica 2005-2006.

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello