Truman Capote

Truman CapoteSóc alcohòlic, sóc drogoaddicte, sóc bisexual, sóc un geni” així és va definir Truman Streckfus Persons. Aquesta setmana es commemoren els 25 anys de la seva desaparició.

Truman Capote va aconseguir la seva fama internacional a l’any 1965 amb la publicació de A Sangre fría, que li va portar un éxit internacional. Després d’aquesta obra d’investigació, imprescindible per a tots els estudiants de periodisme, que li va suposar un inmens esforç i coratge per acabar-ho, ja no va tornar a escribir pràcticament res més en les dues dècades posteriors.

Capote havia nascut a Nova Orleans l’any 1924 i la seva infància va estar marcada per la solitud. Els seus pares es van divorciar quan tot just tenia quatre anys i va ser criat per parents llunyans fins que als 11 anys es va mudar a Nova York amb la seva mare i el seu padrastre, de qui va prendre el seu cognom.

Truman CapoteEs va refugiar aviat en l’escriptura i amb vint anys ja estava publicant els seus relats en revistes com Harper’s Bazaar o The Atlantic Monthly.
La seva primera novel·la va ser Other voices, other rooms, un èxit de crítica que li va donar fama instàntania al 1948. Aquí van començar els seus anys de glòria amb col·laboracions a Broadway i a Hollywood i altres èxits sonats com Desdejuni en Tiffany’s. Però va ser A sang freda la novel·la que va posar el fermall a una trajectòria que va caure en picat després d’aquell llibre.

Es va tornar alcohòlic i les notícies sobre les seves entrades i sortides de les clíniques de rehabilitació van substituir a les relacionades amb la seva obra, que va passar a ser gairebé inexistent fins la seva mort a Los Angeles el 25 d’agost de 1984.

La biblioteca disposa en el seu fons d’aquests llibres de Truman Capote:

• A sang freda
  • Altres veus, altres àmbits
  • L’Arpa d’herba
  • Desayuno en Tiffany’s
  • Pregàries ateses
  • Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello