El microconte

El microconteEl microconte és una construcció literària narrativa diferent de la novel•la o el conte. És la denominació més usada per a un conjunt d’obres diverses la principal característica de les quals és la brevetat del seu contingut. El microconte també és anomenat minificció, microficció, conte breu o miniconte.

Aquesta narració és sobretot concisa, és a dir, breu i precisa i d’una gran intensitat expressiva, ja que és un veritable extracte no en el sentit del resum, sinó en el sentit d’essència, és a dir, allò que conté el més important, el central.

Aquesta narració escrita es caracteritza per la brevetat, la temàtica diversa i el encreuament de gèneres que fa que aquesta tipologia narrativa doni com a resultat la impossibilitat de definir-la o classificar-la en un registre determinat.

El dijous, 30 d’abril, es farà un taller a la biblioteca a càrrec de Joan Pinyol on explicarà les bases per a la confecció d’un microconte.

Si no podeu assistir-hi al taller, no heu pogut inscriure-us per participar-hi o participeu al taller i també voleu escriure, ho podeu fer des d’aquest bloc amb el vostre propi conte:

• Us proposem la realització d’un microconte amb una extensió màxima de 30 línies amb un màxim de 15 paraules per línia, repartides en 5 ó 6 paràgrafs per facilitar la lectura i de temàtica lliure.

Us animeu a participar?, si ho feu recordeu posar un títol al vostre conte!.

• Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello