Sonar 2009

Ja estem a punt per a una nova edició del Festival de Música Avançada i Art Multimèdia de Barcelona: Sonar 2009. Aquesta 16ª edició es farà del 18 al 20 de juny al MACBA (Museu d’Art Contemporani de Barcelona) i tindrà com a gran novetat el Sonar Kids, un nou espectacle musical ideat per al públic familiar.

Orbital

Aquesta edició el festival serà més electrònic que mai amb la presència de Mujava, Fever Ray, Shed, Marcel Dettmann, Moderat, Michna, The Sight Below, Luisine, Guillamino i SV4.

A més a la capçalera del cartell trobem a Grace Jones i a Orbital com a reclams més importants d’aquesta edició. Aquesta presència serà acompanyada d’un espectacle audiovisual mot innovador que haurem de descobrir mentre gaudim d’aquesta nova edició del Sonar.

Sonar

Altres grups convidats són: Crystal Castles, Micachu an the Shapes, Bass Clef. També cal destacar els grups que representen la música jazz com l’etíop Mulatu Astatke i Buraka Som Sistema, o el funky i el hip-hop amb artistes com DSL i Yourg Fathers.

És temps de crisi però els organitzadors no han volgut renunciar al millor cartell possible. El pressupost d’enguany s’apropa als tres mil·lions i mig d’euros però el descens dels patrocinadors ha provocat baixes:
la més significativa el Sonarcinema , l’àrea de festival dedicada a l’avantguarda audiovisual.

VÍDEOS. Hi seran al Sonar 2009…

Grace Jones amb Corporate Cannibal del seu nou àlbum Hurricane.

Orbital en directe a One perfect sunrise.

Faver Ray amb When I Grow Up del seu àlbum Faver Ray.

Crystal Castles amb Crimewave.

Buraka Som Sistema amb Sound of Kuduro.

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello