Muerte entre líneas. Donna Leon

Donna Leon - Muerte entre líneasDonna Leon va néixer a Nova Jersey el 28 de setembre de 1942. El 1965 va estudiar a Perusa i Siena. Va continuar a l’estranger i va treballar com a guia turística a Roma, com a redactora de textos publicitaris a Londres i com a professora a diferents escoles nord-americanes a Europa i Àsia (Iran, Xina i Aràbia Saudita).

Protagonitzades pel comissari Brunetti, ha publicat, les novel·les: Mort a La Fenice (1992), Mort en un país estrany (1993), Vestit per morir (1994), Mort i judici (1995), Acqua alta (1996), Son profund (1997), Noblesa obliga (1998), El pitjor remei (1999), Contactes a les altes esferes (2000), Un mar de problemes (2001), Males arts (2002), Justícia uniforme (2003), Proves falses (2004), Sang a les pedres (2005), Cristall enverinat (2006), Deixeu estar els nens (2007), La noia dels seus somnis (2008), L’altra cara de la veritat (2009), Qüestió de fe (2010), Conclusions preliminars (2011), Carn de canó (2012), L’ou d’or (2013) i Mort entre línies (2014).

És també autora del llibre d’assajos Sense Brunetti i prologuista de l’atípica guia Passejades per Venècia.

Els seus llibres, traduïts a vint idiomes, inclòs el xinès, són un fenomen de crítica i vendes a tot Europa i els Estats Units. Des de 1981 resideix a Venècia.

Muerte entre líneas
, és el títol número vint–i–tres de la sèrie de novel·les policíaques protagonitzades per Guido Brunetti, comissari de la prefectura de Venècia.

La història, basada en un fet real: el robatori de la Biblioteca Girolamini de Nàpols, d’on van desaparèixer infinitat de volums valuosíssims i que constitueix un dels majors delictes, pel que fa a comerç de llibres es refereix, de la Història, ens submergeix en els foscos racons del mercat negre dels llibres antics.

Una tarda, el comissari Brunetti rep la trucada desesperada de la directora d’una biblioteca veneciana en què han desaparegut diversos llibres antics i pàgines soltes d’exemplars de gran valor. Els bibliotecaris sospiten d’un enigmàtic catedràtic de la Universitat de Kansas, que va demanar consultar alguns d’aquests volums per a una investigació.

A més de l’acadèmic, també resultaran sospitosos un exsacerdot lector apassionat dels Pares de l’Església i la comtessa Morosini-Albani una dona coneguda de la família de la dona de Brunetti i que, per a sorpresa d’aquest, es revela com la principal benefactora i mecenes de la biblioteca.

Primer capítol de Primer capítol de Muerte

No obstant això, les coses es compliquen quan, després de comprovar les seves credencials, la policia descobreix que el professor simplement no existeix. I, més encara, en aparèixer assassinat l’ex-sacerdot Franchini, un assidu visitant del centre. D’aquesta manera, Brunetti es veu immers en el perillós mercat il·legal de llibres antics, que mou molts milions i en què es mouen personatges sense cap tipus d’escrúpol.

El comissari desconeix com funciona el món del mercat dels llibres i per altra banda ha d’assumir la seva manca d’idealisme perdut a força de cops i decepcions i que l’ha portat a que la seva aspiració sigui realitzar el seu treball, tornar a casa amb la família i dedicar-se a la lectura dels clàssics.

La investigació d’aquest nou cas, farà que el comissari Brunetti arribi a qüestionar–se les seves pròpies conviccions sobre què converteix un home en culpable o innocent.

Donna Leon a la BibliotecaDonna Leon a la Biblioteca

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

sofeita