I avui, quina pel·li mirem?

Cinema a les biblioteques!

Us agrada el cinema? De ben segur que sí, així que ja podeu agafar en préstec les darreres novetats que hem incorporat a la Joan Oliva i Milà. Hi podreu trobar comèdia, ciència-ficció, documental…No deixeu passar tot el cinema que us oferim a les biblioteques.

Como pez fuera del agua

Pòster de la pel·lícula Como pez fuera del agua

Per començar, us oferim una comèdia italiana, dirigida per Riccardo Milani, que va ser una èxit de públic total al seu país. Una parella protagonista amb gran vis còmica, formada per Antonio Albanese i Paola Cortellesi, porta la batuta d’aquest film amb bon ritme i química.

Como pez fuera del agua segueix l’estela de la comèdia crítica italiana, amb una parella de pols oposats condemnats a entendre’s.

Per una banda, ell. Un burgès que treballa per a un grup internacional que pretén reurbanitzar la perifèria.

Per una altra banda, ella. Caixera d’un supermercat en una zona del suburbi.

D’entrada, no-res els uneix. O així era fins que la filla d’ell s’enamora del fill d’ella.

Tot i les seves bones intencions, el personatge interpretat per Antonio Albanese toparà amb la crua realitat de la gent a qui vol ajudar amb la seva feina.

Tràiler de la pel·lícula
Disponibilitat en els catàlegs:
  • Como pez fuera del agua (Aladí)

Green Book

Pòster del film Green Book

El director Peter Farelli, fins ara habitual en la realització de títols esbojarrats com ara Dos tontos muy tontos o Algo pasa com Mary, va fer un canvi radical en dirigir Green Book.

El canvi, però, no va poder ser més positiu ja que la cinta va aconseguir l’Òscar a Millor Pel·lícula el passat 2019. I no només va rebre aquest premi de l’Acadèmia, sinó que també en va rebre dos més com a Millor Guió Original i com a Millor Interpretació de Repartiment per a Mahershala Ali.

Green Book està inspirada en fets reals. Fonamentalment, en la curiosa relació entre el músic afroamericà Don Shirley i el seu malcarat guardaespatlles i xofer del Bronx.

La relació entre ambdós va sorgir arran de la gira musical que Shirley va realitzar pel sud dels Estats Units durant la dècada dels seixanta.

Els estrebancs que la parella formada per Viggo Mortensen, en el paper de xofer, i Mahershala Ali, com a Don Shirley, van haver de resoldre al llarg d’aquest viatge posarà en evidència el racisme imperant en aquests estats de Nord-Amèrica.

Tràiler de Green Book
Disponibilitat en els catàlegs:
Seguim amb més novetats de cinema a les biblioteques de Vilanova i la Geltrú.

Godzilla, rey de los monstruos

Godzilla, el rey de los monstruos

Continuem amb una pel·lícula de ciència-ficció que recupera un dels monstres clàssics del gènere.

Godzilla, el rey de los monstruos és la darrera cinta protagonitzada per aquest enorme dinosaure gegant i mutant originari del Japó. Se n’han fet moltes d’adaptacions d’aquest mite cinematogràfic del que s’anomena Kaiju-eiga o cinema de monstres. Godzilla és, sens dubte, el més famós de tots els éssers fantàstics d’aquest subgènere.

El realitzador Michael Dougherty dirigeix aquesta cinta d’acció farcida d’efectes visuals impresionants.

Godzilla rey de los monstruos
Disponibilitat en els catàlegs:
  • Godzilla, rey de los monstruos (Aladí)

Varda por Agnès

Per concloure, us oferim el darrer dels títols de la directora Agnès Varda. Amb direcció i guió de la mateixa Varda, aquesta cinta documental va ser presentada, dos mesos abans de morir Varda, a la Berlinale 2019.

Agnès Varda va ser una pionera del cinema fet per dones. A més a més, Varda ha estat considerada com a “l’àvia de la Nouvelle Vage”.

Amb Varda por Agnès, signa una mena de carta de comiat i una narració de la seva feina com a realitzadora al llarg de dècades de carrera professional.

La filmografia de Varda va ser reconeguda amb nombrosos premis com, per exemple, el Lleó d’Or del Festival de Venècia per Sin techo ni ley o el Cèsar per Las playas de Agnès. A més a més, la seva carrera va ser reconeguda amb l’Òscar honorífic el 2017.

Varda por Agnès
Disponibilitat en els catàlegs:

Fins aquí, el recorregut per les darreres novetats de cinema que podeu agafar en préstec a les biblioteques de Vilanova i la Geltrú. Si us agrada el cinema, però, recordeu que en el nostre blog hi podeu trobar informació sobre els títols que ja tenim disponibles fent clic aquí.

Funny Girl