Globus d’or: les millors sèries de 2013

Candidates al Globus d'or

Aquest diumenge a la nit es concedeixen els Golden Globes a les millors sèries televisives de l’any. A la categoria de drama les candidates en aquesta ocasió són Breaking Bad, Downton Abbey, The Good Wife, House of Cards i Masters of Sex. En la categoria de comèdia i musical són candidates les sèries televisives The Big Bang Theory, Brooklyn Nine-Nine, Girls, Modern Family i Parks and Recreation.

House of Card ha estat estrenada en Canal + a la seva primera temporada i està interpretada per Kevin Spacey en el paper del congressista nord-americà Francis Underwood, que amb la seva dona Claire no s’aturaran davant res per aconseguir els seus propòsits. La història d’aquest drama polític s’endinsa en un món ple d’avarícia, sexe i corrupció a la ciutat de Washington.

Màsters of sex ens endinsa a la dècada dels seixanta, en plena guerra freda, a on un ginecòleg de renom decideix a portar a terme un projecte que trencava cànons, aconseguir saber què passava en realitat en el nostre cos quan dues persones practicaven sexe amb l’inestimable ajuda de Virginia Johnson que li farà arribar molt més lluny del que ell tenia pensant inicialment.

Breaking Bad arriba a la seva darrera temporada, s’ha pogut seguir a TV3, i ens explica la història de Walter White, un delinqüent fora del comú que comença com un mestre de química en un institut a Albuquerque i acaba sent el major traficant de drogues de Nou Mèxic. És la gran favorita a emportar-se el Globus d’Or a la millor sèrie dramàtica de 2013.

Modern Family és entre les sèries de comèdia la més destacada, torna a ser entre les candidates al premi després de guanyar al 2011. Es pot veure actualment els diumenges a la nit a Neox i mostra la vida de tres famílies, la de Jay Pritchett, el seu fill Mitchell Pritchett i la seva filla Claire Dunphy; cada un dels tres nuclis familiars respon a un model de família diferent però sempre finalitza amb un dels membres familiars parlant a la càmera i als espectadors.

Girls va ser la guanyadora al 2012 a la millor sèrie de comèdia i musical torna a estar entre les candidates. Les dues primeres temporades han estat estrenades a Espanya a través de Canal + i ens explica, amb un particular sentit de l’humor, la història plena d’humiliacions i petits triomfs d’un grup de noies que comencen a fer passos importants en el terreny amorós i laboral. Però els obstacles que es trobaran pel camí, els faran recordar que no tenen les seves vides tan baix control com els agradaria.

Cinco series imprescindibles para 2014.

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello