Què llegeix la Lisa Simpson?

A partir del dilluns, 7 de novembre i fins a al 30 de desembre la biblioteca us proposa participar en un club de lectura virtual on els participants poden agafar en préstec llibres que formin part de les lectures del presonatge més intel·lectual de la coneguda sèrie Els simpson i puguin intercanviar els seus comentaris amb altres lectors a través del Club de la Lisa Simpson.

Es tracta que els usuaris puguin agafar en préstec de la biblioteca els llibres, sinó el tenim disponible els ho portem d’altres biblioteques sense cost, i que puguin intercanviar els seus comentaris amb altres lectors a través del bloc.

Els llibres de Lisa SimpsonS’acaba d’estrenar als Estats Units la 23 temporada de la ja mítica sèrie de dibuixos animats Els Simpson, sèrie que, més enllà de la seva longevitat, ha tingut un impacte notable en la societat nord-americana.

Amb la combinació d’un humor directe i irònic alhora, la família Simpson composa el retrat d’un context social marcat per la febre consumista, que s’assembla molt al nostre.

La ciutat de Springfield s’ha anat convertint en una mena de mirall, en una metàfora dels que miren asseguts al sofà a l’altre costat de la pantalla. Hi han passat artistes, polítics i totes les personalitats, o les seves caricatures, que puguem imaginar. Tot el que és el nostre món es reflecteix en la dinàmica de la vida familiar a la llar dels Simpson i més enllà.

El punt focal de la consciència cultural de la sèrie és, per descomptat, Lisa, precoç ratolí de biblioteca. Amb un coeficient d’intel·ligència de 159, és una de les persones més llestes de Springfield i desborda creativitat demostrant talent en tots el camps, de les ciències a la música o l’esport i destacant la seva afició per la lectura i l’estudi.

Alguna vegada us heu parat a pensar què podria llegir Lisa? Quins són els seus llibres preferits? Doncs podeu fer un cop d’ull al Club del Llibre de Lisa Simpson, una web dedicada “al millor catàleg de referències literàries” de la sèrie, la majoria de vegades des de la precoç mirada d’aquesta nena de vuit anys.

La web reuneix tots els llibres, autors, revistes i llibreries que han influït en Lisa Simpson al llarg dels anys, i està dissenyada perquè es puguin enviar fotos de Lisa llegint. Ja hi ha una gran col·lecció. També conté una llista de tots els llibres que han llegit els personatges de la sèrie.

Lisa Simpson davant d’un expositor d’Asterix i Tintin Clancy Wiggum llegint una novel·la de misteri

I resulta que n’hi ha un munt! Els Simpson llegeixen des Tintín a París, Harry Potter, La Teoria de l’evolució de Darwin, passant de Danielle Steele o Lillian Hellman a Joyce Carol Oates, o pels versos de Walt Whitman a G. B. Shaw. Una col·lecció, oberta, que s’erigeix ​​com un cànon molt suggerent.

align="center">

Llibres

• La campana de vidre, de Sylvia Plath
  • Ethan Frome, Edith Wharton
  • Les correccions, de Jonathan Franzen
  • Sèrie Harry Potter, de JK Rowling
  • Els poemes d’Emily Dickinson
  • Les obres de Jane Austen
  • Contes de fades dels Germans Grimm
  • L’obra de Joyce Carol Oates
  • L’obra de Gore Vidal
  • Fulles d’Herba, de Walt Whitman
  • L’obra de Tom Wolfe
  • Hombre y superhombre : comedia y filosofia en cuatro actos, en prosa de George Bernard Shaw(PI)
  • El club de la buena estrella d’Amy Tan
  • Auge y caída del Tercer Reich de William L. Shirer (PI)
  • Una Paz solo nuestra de John Knowles (PI)
  • La Cultura del dinero de Michael Lewis (PI)
  • Còmics

• Ghost World (Món fantasmal), Daniel Clowes
  • Les aventures de Tin Tin, Hergé
  • Pippi Langstrump : conte amb cançons basat en l’obra teatral d’Astrid Lindgren
  • Biblioteca Joan Oliva i Milà.

sofeita