Muchachas

portada muchachasVa ser un dia de juny de 2010 a Plaisance-du-Gers, un poble de la Borgonya francesa. A la terrassa d’un bar un home agredeix, de forma brutal, la seva dona embarassada davant dels seus dos fills petits. Pensant en aquesta dona anònima ha escrit Muchachas l’escriptora francesa Katherine Pancol, que de forma inesperada va ser testimoni d’aquesta violenta escena.

Muchachas és el primer volum de la seva nova trilogia. 1500 pàgines repartides en 3 volums que s’endinsen en el tema de la violència masclista, pel qual l’autora s’ha entrevistat amb víctimes i alguns maltractadors. A Muchachas es barregen personatges ja coneguts pels seguidors de Pancol amb d’altres de nous.

El títol Muchachas –en castellà a l’original- va ser segons l’escriptora una casualitat i a la vegada una picada d’ullet al públic espanyol, que va tenir molt a veure amb l’èxit internacional de la seva anomenada “trilogia animal” (Els ulls grocs dels cocodrils, El vals lent de les tortugues i Els esquirols de Central Park estan tristos els dilluns). Se’n van vendre 750.000 exemplars només a Espanya.

Trilogia animal:

Cubierta Cocodrilos.ps tortucubierta3:Maquetación 2.qxd ardillas central park

Katherine-Pancol2Katherine Pancol va néixer a Casablanca però de ben petita va marxar a París amb la seva família.

Va fer estudis literaris i es va doctorar en lletres modernes. Va treballar com a professora de llatí i té una llarga trajectòria com a periodista a revistes com Paris Math o Cosmopolitan.

Muchachas és una de les novetats que ja podeu reservar aquesta setmana a la biblioteca Joan Oliva.

 

Llibres

  • Els ulls grocs dels cocodrils.
  • El vals lent de les tortugues.
  • El vals lento de las tortugas.
  • Las ardillas de Central Park estan tristes los lunes.
  • Muchachas.
  • Biblioteca Joan Oliva i Milà.

    Funny Girl