The Gruffalo, el protagonista de l’Hora del Conte de la Biblioteca Armand Cardona

The Gruffalo, el protagonista de l’Hora del Conte de la Biblioteca Armand Cardona

l101909_301-1497_aThe Gruffalo, aquest temible ésser serà el protagonista de l’Hora del Conte en anglès de la Biblioteca Armand Cardona Torrandell, aquest dissabte dia 28 de setembre, a les 12 del migdia.

El Grúfal té uns ullals terribles, les grapes esmolades i fortes i una berruga verinosa a la punta del nas; per això, tots els animals del bosc fugen quan el veuen!

Estem davant d’un conte que en 15 anys ha venut 10 milions i mig de còpies, ha guanyat diversos premis, ha estat traduït a una trentena d’idiomes, ha generat milions en merchandising i s’ha adaptat en una pel·lícula i diverses representacions teatrals. La seva autora, Julia Donaldson va estudiar literatura i francès a la Universitat de Bristol iva treballar com a professora i periodista abans de viure professionalment de l’escriptura.

Donaldson va començar a crear cançons per a programes infantils de televisó, i en aquest context va conèixer l’il·lustrador Axel Scheffler que va voler il·lustrar la cançó “A Squash and a Squeeze“: el 1993 el van publicar com a primer llibre conjunt.

Des d’aleshores n’han escrit molts, The Gruffalo (1999) es va convertir en un best-seller i va ser traduït a molts idiomes, més de 30, entre ells el català: El Grúfal. El llibre rebre nombrosos premis, entre ells el Smarties Prize, el Blue Peter Award o el Experian Big Three Award. També ha estat convertit en una pel·lícula d’animació, de producció anglo-alemanya, el 2009.

A The Gruffalo van seguir molts llibres, alguns derivats d’aquesta obra, com The Gruffalo’s child, també convertit en pel·lícula el 2011. Molts dels llibres de Donaldson estan escrits en vers.

L’autora ha fet diverses accions per encoratjar la lectura entre els nens, particularment animant-los a representar teatralment els llibres i a cantar. I ha creat també obres de teatre per a nens; també ha recollit un llibre de poemes per a ser representats: Poems to perform 978-1447243397.

Si vols saber quin fons tenim disponible a les Biblioteques de la ciutat sobre Julia Donaldson, clica aquí, i si vols conèixer les il.lustracions d’Axel Scheffer, clica aquí.

Spro_3