Dia Internacional de la No Violència contra les Dones

No Violencia contra les DonesLes dones de tot el món són objecte violència domèstica i altres formes de violència, i sovint estan ocultes l’escala i la veritable naturalesa de la qüestió.

En 1993 l’Assemblea General de les Nacions Unides va definir la violència contra la dona “com tot acte de violència basat en el gènere que té com a resultat possible o real un dany físic, sexual o psicològic, incloses les amenaces, la coerció o la prohibició arbitrària de la llibertat, ja sigui que passi a la via pública o en la via privada”.

Es va reconèixer que era necessària una clara declaració dels drets que s’han d’aplicar per assegurar l’eliminació de la violència contra la dona en totes les seves formes i un compromís dels Estats en general per eliminar-la.

Posteriorment, el 17 de desembre de 1999, va designar el 25 de novembre com el Dia Internacional de la No Violència contra la Dona, convidant a governs, organitzacions internacionals i organitzacions no governamentals a organitzar activitats adreçades a sensibilitzar al públic respecte del problema en aquest dia com una celebració internacional.

El treball amb homes que maltractenAvui, a Vilanova i la Geltrú, des de l’Espai d’Equitat de l’Ajuntament s’ha organitzat un ampli programa d’activitats a l’entorn d’aquesta celebració, que inclou una Jornada formativa a la Biblioteca Joan Oliva i Milà, que començarà a les 9:30 h amb El treball amb homes que maltracten, a càrrec de Heinrich Geldschlafger (responsable del Servei de Suport a les famílies contra la violència masclista de l’Ajuntament de Barcelona i la Fundació Institut de Reinserció Social (IRES), atenció amb homes).

De les cases d’acollida als serveis d’acollimentA les 12 h tindrà lloc la lectura del manifest per commemorar el Dia Internacional de la No Violència contra les dones, a la plaça de la Vila. I a continuació, a partir de les 12:15 h fins a les 14:30 h, continuarà la Jornada formativa a la Biblioteca amb De les cases d’acollida als serveis d’acolliment, a càrrec d’Àngels Figuerola, directora del Servei d’Acollida per a Dones de Tarragona.

A la tarda, a les 19 h es farà la plantada d’espelmes en memòria de les víctimes de la violència masclista, a la plaça de la Vila, organitzada per l’Espai d’Equitat, l’Associació de Dones la Frontissa i grups de dones de la ciutat. I tot seguit s’oferirà un concert a càrrec dels alumnes de l’Escola i Conservatori Municipal de Música Mestre Montserrat.

Per altra banda, demà divendres, a les 21 h, la companyia Pepa Lavilla representarà l’obra Estimar sense morir, al Teatre Principal, un monòleg que tracta el tema de la violència de gènere sota la direcció d’Ona Mestre.

A la Biblioteca Joan Oliva hem preparat una Guia de lectura del fons que en disposem sobre el tema de la violència de gènere.

Volem acabar amb aquest impactant video sobre la violència domèstica, que no té fronteres:

align="center">

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

sofeita