Jazz: La historia completa

No t’ho perdis!El jazz va néixer a New Orleans i té les seves més profundes arrels en el blues, però al llarg del segle XX s’ha revelat com una de les més grans formes d’art popular i ha aconseguit superar les seves pròpies fronteres temporals i geogràfiques. Des de les primeres notes de Louis Armstrong fins a les expressions artístiques més vanguardistes, el jazz ha recorregut un camí ple d’innovacions estilístiques i tecnològiques.

Aquest llibre ens proposa un viatge a través de la història del jazz; en cada capítol s’intenta situar el jazz en el seu context cultural, històric i social. Els diferents capítols tracten sobre els principals artistes de cada dècada i ens aporta també pinzellades d’altres músics menors per oferir una visió general d’un moviment musical sense el qual no es podria entendre la cultura del segle XX.

Aquesta obra també s’endinsa en altres estils musicals i músics que han rebut una influència directa del jazz al llarg dels anys, des de el boogie-woogie fins al urban soul o el R&B contemporani. A més es realitza un repàs pels diferents estils que ha passat el jazz com el ragtime o el jazz brasiler entre d’altres.

La biblioteca ofereix aquesta setmana com a novetat: Jazz. La historia completa, que amb un gran nombre d’imatges il·lustratives ens descriu la història d’aquest gènere musical i ofereix una perspectiva fascinant de la música i el seu entorn.

Jazz a New OrleansAltres obres destacades en el nostre fons sobre la música jazz i que estan disponibles per a préstec són:

• Los Grandes creadores del jazz.
  • Jazz: una música clàssica del segle XX.
  • El Jazz y sus espejos.
  • Los Maestros del jazz.
  • A més us convidem a visitar i gaudir de les diferents varietats de jazz disponibles en el fons musical a la biblioteca: blues, jazz latino, free jazz, jazz electrònic, jazz rock,…

I finalment no cal oblidar les revistes de la biblioteca: Cuadernos de jazz, Jaç, Mas jazz i Revista de jazz.

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello