10 consells per deixar de fumar

Deixar el tabac

1. Creure en tu mateix. Pensa en algunes de les coses més difícils que has fet en la teva vida i adona’t de que tens el valor i la determinació per a fer-ho. Tot depèn de tu.

2. Demana a la teva família i amics que et donin suport en la teva decisió de deixar de fumar. Deixa’ls que et diguin si et veuen dèbil i que t’ajudin en el teu esforç. Ells saben que serà difícil i que es possible que estiguis una mica irritable fins que ho aconsegueixis.

3. Marca’t una data límit. Decideix quin dia apagaràs el cigarret per sempre. Anota-ho en el calendari. Planifica la teva estratègia pera aconseguir-ho. Prepara la teva ment per al “ primer dia del resta de la teva vida”. Pots celebrar una petita festa quan aconsegueixis deixar-ho.

4. Comença una rutina d’exercicis. L’exercici és incompatible amb el consum de tabac. L’exercici millora l’estrès i ajuda al cos a recuperar-se del dany produït. Comença a poc a poc, uns minuts cada dia, surt a córrer o caminar i a poc a poc veuràs com ets capaç d’augmentar aquest temps. Intenta arribar als 30 o 40 minuts 3 dies per setmana i compara com et sents.

5. Visualitza el camí per a convertir-te en un no fumador. Intenta imaginar-te poder gaudir de l’exercici que seràs capaç de realitzar. Imagina’t rebutjant el cigarret que algú et pugui oferir o bé, llençant tots els cigarrets que tenies a casa.

Empresonat pel tabac

6. Disminueix la quantitat de cigarrets poc a poc ( però assegura’t de fixar la data límit per a no tornar a fumar ni tan sols un, i que aquesta data no sigui molt llunyana)

7. Fes-te una neteja dental. Gaudeix de l’aspecte blanc de les teves dents i intenta mantenir-los així.

8. Beu molta aigua. Això ajudarà al teu organisme a dissoldre i expulsar la nicotina i altres substàncies nocives fora del teu organisme.

9. Busca un altre fumador que estigui intentant deixar de fumar i això us podrà ajudar mútuament si esteu convençuts de fer-ho.

10. Si us decidiu a deixar de fumar us aconsello que us acosteu al vostre metge de família, ell us guiarà i us ajudarà a valorar si necessiteu algun fàrmac per aconseguir aquest gran repte.

Molta gent que està pensant en deixar de fumar estan preocupats per augmentar de pes. Els beneficis de renunciar al tabac són molt superiors als inconvenients de guanyar una mica de pes. Si això és el que et preocupa, recorda aquests consells:

• Fixa’t en el que menges. Assegura’t de tenir una dieta ben equilibrada amb l’adequada quantitat de proteïnes, carbohidrats i greixos.

• Beu un got d’aigua abans dels àpats si tens gana.

Trenca amb el tabac

• Pesa’t setmanalment.

• Mastega xiclet sense sucre quan et vingui de gust aliments dolços.

• Segueix una dieta curosa, no intentis baixar de pes, simplement has de mantenir el que tenies abans de deixar de fumar.

• Fes exercici diàriament o mínim 3 cops per setmana, t’ajudarà unir-te a algun grup.

Si teniu qualsevol consulta o dubte a fer ja podeu fer-la a través d’aquest espai de salut del bloc. Tinguem cura de fer consultes i comentaris que puguin ajudar a altres persones a part de vosaltres. També qualsevol consell que podeu fer sobre cada tema serà benvingut.

Dra. Moreno Lorente.
Medicina familiar i comunitària.

Morello