Les papallones no mosseguen. Marta Bayarri

La novetat d’aquest mes de febrer és una novel·la escrita per una vilanovina, Les papallones no mosseguen de Marta Bayarri.

És gentilesa de la llibreria A tres tintes.

Als afores del poble hi ha un riu on anem sovint a mitja tarda. Estem estirats sobre la gespa. el sol ens escalfa. El Dani té el cap repenjat sobre les meves cames mentre li observe les pigues. En té moltes. Amb el dit, vaig resseguint tot aquell munt de taques lluents i petites, de color marró claret. En té tantes que gairebé no hi trobo pell entremig. És impossible parar-hi atenció, en una de sola.

Fragment, pàg. 13
Coberta Les papallones no mosseguen

Narrat en primera persona, la Clàudia ens explica una sèrie de fets vitals. Des que era petita i anava a estiuejar al poble fins a fer-se gran i tot això amb el lligam amb la seva germana Sara.

Amb unes descripcions que voregen la poesia i que atrapen, us endinsareu en el món d’aquest personatge femení, amb la seva evolució i amb tot el record del passat.

Com es diu al dors de la coberta

Bayarri relata una història universal sobre créixer i deixar enrere la pell dura de les ferides que carreguem, com crisàlides que no s’acaben d’obrir mai del tot.

Fragment, contracoberta

L’autora

Marta Bayarri i Valls és actriu, guionista i directora de cinema, teatre i televisió. Amb aquesta novel·la s’inicia en el camí de l’escriptura.

Marta Bayarri. Font: FilmAffinity

Inicià els seus primers passos en el món dela interpretació al Círcol Catòlic de Vilanova i la Geltrú i va ser a través del seu grup de teatre l’Escotilló GT que va participar en obres teatrals com El foc de les GinesteresEl cafè de la MarinaMagnèsiaEs necessita un matrimoniPerduts a YonkersDesprés de la pluja i Odio Hamlet,. També va participar a l’obra dels Pastorets durant uns anys. L’any 2003 actuà de protagonista, juntament amb Guillem Albà, a El Carnestoltes. El Musical a l’Arrivo, representada per la companyia L’Estaquirot Teatre.

En segon lloc, informar-vos que va estudiar dramatúrgia i guió a l’Obrador Internacional Dramatúrgia Sala Beckett, Ateneu Barcelonès, Laboratori de Lletres, Casa del Cinema) i del llenguatge i la realització a l’UOC.

En tercer lloc, comentar-vos que és fundadora juntament amb Oriol Ruiz de la productora Momotrup Films, amb la qual van estrenar el seu primer curtmetratge: Una nit (Cortogenia, 2014). Al desembre de 2016 estrenà Fugit, el seu segon curtmetratge d’autoria i direcció, protagonitzat per Oriol Ruiz i Nil Cardoner. El seu tercer treball com a guionista, directora i protagonista fou Vaca. Comptà, també, amb la producció executiva de Miguel Angel Faura i Oriol Ruiz.

Per acabar, dir-vos que va participar a les sèries de TV3:

• El cor de la ciutat, 34 episodis (2006-2008)
  • La riera, 69 episodis (2014-2017)

Goldfinch