Cinquena edició del Premi Menjallibres
La nova edició del Premi Menjallibres engega motors!
Aquesta acció de promoció lectora organitzada per la Regidoria de Cultura, mitjançant la Xarxa de Biblioteques Municipals, i el Servei d’Educació de l’IMET portarà a terme la seva cinquena edició.
El Premi Menjallibres de Foment a Lectura per a Joves s’adreça a tots els estudiants de 1r a 4t d’ESO de Vilanova i la Geltrú.
Així doncs, l’alumnat dels centres de secundària de la ciutat, que participa de forma voluntària en el projecte, llegirà les obres finalistes seleccionades, tindrà l’oportunitat de conèixer i parlar amb els seus autors i seran els encarregats d’escollir, a través dels seus vots, l’obra guanyadora.
Les obres finalistes de l’edició del curs 2021/2022 són les següents:
Primer i Segon d’ESO
- El famosíssim catàleg de Walker and Dawn de Davide Morosinotto (Viena Edicions): (Aladí) i (eBiblio)
- El cercle escarlata de César Mallorquí (Edebé): (Aladí) i (eBiblio)
- La marca del lleó de Núria Pradas & Glòria Sabaté (Fanbooks). (Aladí) i (eBiblio)
Tercer i Quart d’ESO
- Digueu-me Ju de Muriel Villanueva (Lluna Roja / La Galera): (Aladí) i (eBiblio)
- Sense codi de barres de Ruth Tormo (Fanbooks): (Aladí) i (eBiblio)
- Nascuts per ser breus de Toni Mata (Lluna Roja / La Galera): (Aladí) i (eBiblio)
Aquestes obres han estat seleccionades pels Grups Promotors, formats per dos representants del professorat i dos representants de l’alumnat de centres de secundària, una representant de les llibreries locals, una representant de les biblioteques municipals i una autora local vinculada a aquest gènere.
Per seleccionar les obres finalistes el grup promotor tracta de conjugar llibres de temàtica diversa, que puguin cobrir les expectatives dels lectors i oferir una representació equilibrada del més interessant i representatiu de la narrativa actual.

El Premi Menjallibres és una iniciativa del Servei d’Educació de l’IMET i la Regidoria de Cultura (mitjançant la Xarxa Municipal de Biblioteques, XBMVNG). No seria possible, però, sense l’aposta ferma de tots els centres d’educació secundària obligatòria públics i concertats. Tots tenen un paper rellevant en la posada en marxa i desplegament del premi.
Paral·lelament al desenvolupament del Premi de Foment Lector es farà un Concurs de Booktràilers en el qual podran prendre part tots els estudiants que hi participen.
Per a aquest concurs, comptem amb la participació del Gran Teatre del Liceu, el Museu del Ferrocarril de Catalunya i Rodalies RENFE, el cinema del Círcol Catòlic i també la plataforma Filmin que fan possibles els premis que reben els estudiants guanyadors.
Si voleu més informació, podeu trobar-la al web del Premi Menjallibres.