Cinema a la biblioteca

Trio de novetats de cinema que ja podeu agafar en préstec a les biblioteques de Vilanova i la Geltrú.

Identidad borrada

En primer lloc, us presentem Identidad borrada, del director, actor i guionista Joel Edgerton.

Pòster de la pel·lícula Identidad borrada

Edgerton dirigeix la cinta i és també autor del guió, inspirat en la història real de Garrard Conley.

Ara fa quinze anys, Conley va publicar un llibre de memòries, Boy Erased, en què explicava el seu traumàtic pas per un programa de “conversió sexual”. A la pel·lícula, el paper de Conley canvia de nom pel de Jared Eamons i és interpretat pel jove actor Lucas Hedges.

La història té lloc en una petita ciutat de nord-amèrica. Allà, el fill d’un predicador baptista confessa als seus pares (interpretats per Nicole Kidman i Russell Crowe) que és homosexual. A partir de llavors, el noi serà pressionat per participar en un programa per “curar l’homosexualitat”.

Com a conseqüència de les pressions rebudes pel seu entorn i davant la por a perdre família i amics, Jared Eamons accepta participar-hi.

El film va ser nominat a dos Globus d’Or i en destaquem la interpretació del trio d’actors protagonistes, especialment la del jove Lucas Hedges, amb un futur prometedor dins de la indústria cinematogràfica.

Tràiler de la pel·lícula Identidad borrada

Gracias a Dios

En segon lloc, fem cinc cèntims de la pel·lícula francesa Gracias a Dios, també basada en fets reals.

Pòster del film Gracias a Dios

François Ozon (director entre d’altres de En la casa o Frantz) dirigeix i signa també el guió de Gracias a Dios.

La pel·lícula, que va ser premiada amb el Gran Premi del Jurat del Festival de Berlín (2019), està basada en la història real de Bernard Preynat. Aquest sacerdot de la diòcesi de Lió va ser acusat el 2016 d’haver abusat sexualment de desenes de nens quan eren boy-scout.

En el film, l’atzar uneix tres de les víctimes de Preynat, Alexandre, François i Emmanuel, en la seva lluita per denunciar els abusos en el si de l’Església.

Gracias a Dios segueix el camí d’altres títols, com ara Spotlight o Mystic River, en la denúncia dels abusos sexuals per part d’alguns sacerdots.

Tràiler de la pel·lícula Gracias a Dios
  • Gracias a Dios (Aladí)
  • A eBiblio podeu agafar en préstec algunes de les pel·lícules de François Ozon

La espía roja

En tercer lloc i ja per acabar aquest repàs per les novetats de cinema, us presentem La espía roja.

Trevor Nunn dirigeix aquesta cinta, també inspirada en un personatge real. Melita Norwood, funcionària i espia, va servir d’inspiració per a la novel·la Red Joan, que ara salta a la gran pantalla de la mà de l’actriu Judi Dench, interpretant el personatge de Joan Stanley.

Joan Stanley és una encantadora velleta octogenària que, de cop i volta, és detinguda per agents del MI5 acusada de proporcionar informació a la Rússia comunista.

A partir d’aquest moment, la història anirà endavant i endarrere per conèixer la història de Joan Stanley quan era estudiant de Física a Cambridge.

Era l’any 1938 quan la Joan, que ja destacava com a científica, comença a treballar en els cercles científics més selectes, on s’està decidint el futur del planeta, tot just començant la Segona Guerra Mundial.

Tot just al bell mig d’un triangle amorós, entre un jove comunista i un eminent científic, Joan Stanley haurà de triar entre traicionar el seu país o salvar el món.

Tràiler de La espía roja

Funny Girl