Fuego azul de Pedro Feijoo

Una de les incorporacions a la biblioteca de gènere negre és Fuego azul de Pedro Feijoo. Una història cruel i maligna!

‘En efecto, al olor de la sangre se le  ha añadido el de los excrementos, convirtiéndose todo junto en un reclamo irresistible para los primeros visitantes que, finalmente, han respondido a la llamada.

Y ya están aquí.’

Foto genere negre - Fuego azul de Pedro Feijoo

Amb un llenguatge clar i directe, amb frases curtes que donen ritme a la narració i també amb uns capítols no gaire llargs, en els quals es troben experiències indesitjables i turmentoses, s’avança per uns fets difícils d’entendre en un principi i que semblen inconnexos. Tanmateix, a mesura que ens endinsem a la trama, tot comença a tenir un caire més clar, però només és una sensació, ja que la investigació no serà com es preveia… Darrera d’uns assassinats tan macabres hi ha una persona malalta de maldat, d’odi…, o no? Aquesta és la gran pregunta que es fa el lector quan acaba de llegir aquesta història.

La tortura física i psicològica com a mitjà per arribar a la mort és ben present durant tota la novel·la. Mentre que els personatges bons acaben dolents i els dolents acaben essent bons.

L’autor ens presenta diferents personatges, ja vells, que veuen com de mica a mica arriba el seu final, i, sobretot, de manera dramàtica i angoixant. Aquests sentiments es transmeten al lector, el qual sent el dolor i l’agonia talment com si fos un d’ells.

Dos fragments esfereïdors

Com a mostra només cal que llegeixis els dos fragments que segueixen i te’n faràs una idea:

Coberta Un fuego azul Pedro Feijoo - Fuego azul de Pedro Feijoo

‘La misma que ahora tiene esparcida por buena parte de la cara. De pronto cae en la cuenta. Se trata de un aliciente, un estímulo para que el cerdo no pueda resistirse. Con un fogonazo, la imagen vuelve con fuerza a su cabeza. El cerdo devorando su mano izquierda.’

‘Y será entonces cuando el anciano, inmóvil, comprenda que ya no tiene nada que hacer. Justo cuando Montero intente apartarse, el animal abrirá la boca y, antes de que el otro pueda hacer nada, lanzará con ferocidad sus dientes contra la cara del viejo.’

En Mateo, personatge principal, és l’inspector que haurà d’esbrinar què passa amb tots aquests assassinats que es produeixen a Vigo, ciutat que coneix pam a pam. Ell és qui ens narra els fets en primera persona,  però també apareix el narrador en tercera persona que és la veu dels sentimens dels altres personatges que van apareixent.

És una història frenètica que atrapa… que deixa sense alè… i que, per tant, no deixa indiferent!

Foto Pedro Feijoo - Fuego azul de Pedro Feijoo

Pedro Feijoo és un autor gallec, nascut  a Vigo. Llicenciat en filologia gallega, escriu els seus llibres en la seva llengua materna, el gallec, encara que la majoria estan traduïts a la llengua castellana.

Obres de l’autor

A sota pots trobar part de la seva obra a la biblioteca virtual, eBiblio, alguns en la versió en gallec i també en castellà.

• Os fillos do mar, 2012 (finalista del Premi Xerais de Novel·la, 2011) eBiblio
  • Morena, peligrosa y romántica, 2015
  • La memoria de la lluvia, 2016
  • Sen piedade, 2018

I la darrera que et presentem avui, Un fuego azul de Pedro Feijoo, 2020 i que properament podràs demanar en préstec a la biblioteca. Si ets uns apassionat del gènere negre, no te la pots deixar escapar, però si no t’agrada aquest gènere te la recomanem igualment!

Logo Generalitat 2 - Fuego azul de Pedro Feijoo

Goldfinch