Bajo mi piel. Lisa Unger

‘Borro un montón de correos, clic, clic, clic. Hay uno de mi farmacia, diciendo que ya tienen preparada mi nueva receta. Eso me recuerda que tengo pendiente una investigación sobre los efectos secundarios de los medicamentos para el sueño, y qué sucede cuando se baja la dosis, que me he prometido a mí misma hacer. Empezando esta misma noche. Así que introduzco el nombre de mi medicamento en el recuadro del motor de búsqueda y empiezo a ojear la lista.

Pesadillas vívidas. Sonambulismo. Conducir con sueño. Comer mientras se duerme… ¿De verdad? Síndrome de abstinencia. Ansiedad. Depresión. Hay un montón de confesiones en foros. Blogs. Artículos de periódico de todo el mundo, recalcando los peligros del uso de pastillas para dormir, y las dificultades que tiene la gente para desintoxicarse.’

La novetat d’aquesta setmana que et presenta la bíblio és l’última novel·la de Lisa Unger, Bajo mi piel, en la qual la protagonista perd el referent de la realitat i del somni… Què és el que viu? Un malson de nit? Un malson real? Confosa ens explica la seva vivència.

Bajo mi piel1 - Bajo mi piel. Lisa Unger

Poppy Lang, la protagonista, ens explica en primera persona el que passa. Un dia, després de sortir a córrer per un parc de Nova York, arriba a casa i es troba el seu marit assassinat. Aquesta situació li provoca un dolor molt profund que la fa desaparèixer durant uns dies. Quan torna a casa de la seva millor amiga no recorda res del que ha fet.

Transcorre un any i no pot oblidar la tragèdia viscuda: depèn de les pastilles i de l’alcohol. Té la sensació que un home la persegueix, però no sap si és real o invenció.

Per tal de posar una mica d’ordre a la seva vida comença a investigar la mort de la seva parella. Però haurà de conèixer secrets que potser…

‘La historia de los que nos ocurrió, el chantaje al adinerado director de un fondo de inversión, el asesinato de una joven, seguido por el asesinato del fotógrafo que intentó buscar justicia para ella, ha sido alimento diario de los titulares. Ahora es un artículo de sucesos en una importante revista.’

Si vols llegir les primeres trenta pàgines, ho pots fer clicant ací.

Lisa Unger és una escriptora dels Estats Units d’Amèrica, que va viure a la Gran Bretanya i als Països Baixos durant la seva infantesa i joventut. Va treballar en una editorial, però a  partir de l’any 2002, data en què va aparèixer la seva primera novel·la, es dedica a escriure. Ha publicat disset novel·les, tres de les quals pots trobar a les biblioteques de la xarxa:

I la que us presentem avui: Bajo mi piel, 2019

generenegrejom1 - Bajo mi piel. Lisa Unger

A  l’apartat d’agraïments, l’autora comenta que es va informar i es va inspirar en La interpretación de los sueños de Sigmund Freud i Zen and the Brain: Toward an understanding of Meditation and Consciousness de James H. Austin. Altres autors que l’han ajudat han estat Carl Jung, Susan Sontag, Roland Barthes

No et deixarà indeferent!

Logo Generalitat - Bajo mi piel. Lisa Unger

Goldfinch