Les dones al còmic. Exposició ‘Ellas toman los lápices, el espacio y la palabra’

CaberceraBlogger2

Dintre de la comicteca de la Biblioteca Armand Cardona dediquem un racó especial als còmics fets per dones, tant dibuixants com guionistes i durant el mes de març intentem donar màxima difusió a aquest col·lectiu.

Durant el març del 2016 vam acollir una exposició sobre una pionera de l’humor gràfic al nostre país Núria Pompeia, sola davant la vinyeta, produïda pel Col·legi de Periodistes de Catalunya i comissariada per Pepe Galvez.

Altres anys hem rebut visites d’autores com Purita Campos o Sandra Uve.

Enguany, des del passat dilluns dia 6 i fins a l’1 d’abril trobareu l’exposició ‘Ellas toman los lápices, el espacio y la palabra’ creada pel col·lectiu Autoras de Còmic, que agrupa autores, i autors, que lluiten per la igualtat en la indústria del còmic, i que va ser produïda per l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat.

P1080559

Les autores participants són: Ana Oncina, Ana Galvañ, Anastasia Bengoechea, Carla Berrocal, Cinta Villalobos, Clara Soriano, Cristina Spanó, Ines Casarejos Comesaña, Irlanda Tambascio, Laura Perez Vernetti, Laura Santolaya, Marta Alonso Berná, Marta Guerrero, Natacha Bustos, Natalia Carrero, Núria Tamarit, Olga Carmona, Paula Pérez, Raquel Gu, Susanna Martín y Xulia Vicente Jiménez.

L’exposició es va poder veure a la 31ena Mostra de Còmics de Cornellà el passat mes de novembre. Per acompanyar l’exposició, trobareu al vestíbul del primer pis de la biblioteca una selecció de fons de les autores presents a l’exposició, entre d’altres i una actualització de la nostra guia de lectura ‘Dones de còmic’.

A la secció de novetats de la comicteca trobareu tres novetats de tres autores d’estils molt diferents.

p-sufragista-3a EVT30871 PORTADA_MATSUMOTO-208x300

Sally Heatchote. Sufragista de Mary M. Talbot. Sally Heathcote és una treballadora domèstica al servei de Emmeline Pankhurst, una de les fundadores del moviment sufragista als Estats Units. La proximitat d’aquest entorn compromès i militant anirà conscienciant a la jove en la causa, que reclama el dret al vot per a les dones. La desobediència civil, l’estratègia política, l’aprenentatge de l’acció directa i la reivindicació a peu de carrer van dictar la trajectòria feminista de Sally, que no dubtarà a enfocar la seva vida com una carrera d’obstacles però també de grans assoliments per a les generacions futures.

Hi havia una vegada la volàtil d’Agustina Guerrero. Torna la noia amb samarreta de ratlles que ens parla de la vida, de tornar a començar, de la seva lluita per fer realitat un somni, de les seves aventures i desventures per sobreviure en una ciutat gran: el pis compartit, les festes, els amics i, de tant en tant, algun embolic sentimental. Aquest llibre és una finestra al passat que ens permetrà conèixer millor la Volàtil i estimar-la una mica més.

La chica de los cigarrillos de Masahiko Matsumoto. Benvinguts als silenciosos i suggerents drames urbans de Masahiko Matsumoto, una de les grans figures del moviment alternatiu de còmic japonès conegut com a gekiga. Publicats originalment en 1974, aquests onze relats constitueixen la primera recopilació en espanyol de l’obra madura de Matsumoto. Diners, sexe i amor, al costat del pes d’una tradició mil·lenària, són alguns dels drames als quals s’enfronten, amb un toc d’humor i lleugeresa, els seus tímids herois. Tòquio, ciutat en plena transformació, amb els seus petits carrers, els seus restaurants i les seves tendes, és l’escenari on es mouen homes i dones que es debaten entre el desig de llibertat i independència i l’angoixa que els produeix el gran canvi social. Són històries creuades que s’alcen com a testimoniatge, fascinant i nostàlgic alhora, de tota una època.

Súper 8