Selecció de novetats – Juny

Capcelera

Ja podeu trobar a la Biblioteca Armand Cardona la nova selecció de novetats, en aquest cas la corresponent al mes de juny que inclou documents dels diferents fons de la Biblioteca: adults i infantil (lectura i coneixements), música, cinema, fotografia i còmics.

Entre les novetats per adults trobareu De l’amor, la mentida i la persuasió de Sebastià Serrano, una reflexió lúcida sobre el cervell, el pensament i el comportament humà a partir dels coneixements desenvolupats en els últims anys tant en ciència cognitiva com en el camp de la neurociència, la psicologia evolucionista, la genètica, l’epigenètica i les teories de la informació i la comunicació.

Pel que fa a la literatura, us recomanem la novel·la Pasaje de las sombras d’Arnaldur Indridason. Avisada per una veïna preocupada perquè fa temps que no veu un dels veïns, la policia troba el cadàver d’un vell al llit. L’anàlisi forense dictamina que l’han asfixiat i l’escorcoll de l’habitatge fa descobrir retalls de diari sobre una noia que al 1944 va ser escanyada i el cos de la qual trobat darrere el Teatre de Reykjavik.

Portades1

A la secció infantil us presentem el llibre del Racó de Pares La pitjor mare del món, el manual de l’escriptora i guionista Anna Manso que al pròleg diu: ‘Oh, progenitors que aspireu a l’Olimp, on hi nien deesses tan dignes de ser emulades com Mary Poppins, les nostres mares i les mares i pares dels altres menors. Oblideu-vos-en! Deixeu enrere aquest camí costerut i relliscós i descobriu un nou paradigma: hi ha vida més enllà de la perfecció’.

Entre els còmics presentem la nova novel·la gràfica de l’israeliana Rutu Modan, La propiedad. Després de la mort del seu fill, Regina Segal viatja amb la seva néta Mica a Varsòvia amb l’esperança de poder reclamar una propietat familiar arrabassada durant la Segona Guerra Mundial. A mesura que avança la seva estada a la ciutat polonesa, Regina es veurà obligada a enfrontar-se als records del seu passat.

Pel que fa a la música us recomanem el projecte homenatge al cantant valencià Nino Bravo quan es compleixen 40 anys de la seva tràgica desaparició. En libertad, Nino Bravo por La Casa Azul és un treball del productor Guille Milkyway, que ha estat el responsable de la selecció dels 12 temes i dels arranjaments que es fan per actualitzar i refrescar uns sons que, en la seva època, ja van ser avançats dins el món de la música dels 70.

Per últim, a la secció de cinema us presentem la pel·lícula Sólo dios perdona de Nicolas Winding Refn. La segona col·laboració de Winding Refn amb Ryan Gosling, desprès de la brillant Drive (2011), ens porta de nou una història que té com a rerefons el món de la màfia però, en aquesta ocasió, ambientada a Bangkok. Una història de violència i venjances marcada pel característic ritme repetitiu i ritual del seu realitzador.

Portades2

Us deixem amb el tràiler de la pel·lícula.

Súper 8