Selecció de novetats – Juliol
Ja podeu trobar a la Biblioteca Armand Cardona la nova selecció de novetats, en aquest cas la corresponent al mes de juliol, que inclou documents dels diferents fons de la Biblioteca: adults i infantil (lectura i coneixements), música, cinema, fotografia i còmics.
Entre les novetats per adults trobareu una interessant guia per treure tot el profit a la vostra tauleta electrònica. Mi nuevo Ipad: guía de usuario de Wallace Wang és un manual especialment recomanat per a principiants que et permetrà treure el màxim rendiment al teu Ipad, conèixer totes les seves funcionalitats i solucionar molts dels seus problemes habituals. Tot això explicat amb un llenguatge clar i amè.
Pel que fa a les novel·les us recomanem el primer text de ficció de la popular periodista Sandra Barneda, Reir al viento. L’Alex, una escriptora de llibres d’autoajuda, que necessita ajudar-se a ella mateixa, decideix fer un viatge al cor de Bali. De camí coneixerà una mestra espiritual, dues germanes molt diferents i una enigmàtica pintora de deesses. I es trobarà amb la sorpresa d’un assassinat.
A la secció infantil destaquem el conte El pare és meu! d’Ilan Brenman i Juliana Bollini. Què passa quan dues germanes estiren el seu pare, cada una cap al seu costat? El conte neix d’un fet viscut per l’autor. Ficció i realitat es barregen en aquesta esbojarrada història de gelosia i amor entre un pare i les seves dues filles.
També recomanem el llibre del Racó de Pares Los niños no vienen de Paris: cómo y cuándo hablar de sexualidad con tus hijos de Montse Domènech.
Qui no s’ha trobat alguna vegada amb la situació d’haver d’explicar a un fill d’on venen els nens? Situacions que moltes vegades els pares intenten evitar i que cal afrontar amb naturalitat com a part de l’educació dels fills.
Entre els còmics us presentem l’àlbum guanyador del premi Fnac Sinsentido de l’any passat, Miércoles de Juan Berrio. Un dimecres qualsevol l’aventura diària ens espera molt a la vora. Una comunitat de veïns, un barri, una ciutat. Vides que es creuen, fils invisibles d’una teranyina que Juan Berrio ens fa veure en tots els seus detalls. Miércoles és una història on sembla que no passa res, però en realitat passen moltes coses.
Pel que fa a la música us recomanem el recopilatori del geni de la Motown, Smokey Robinson & The Miracles; Hi…, We’re The Miracles. Durant els anys 50 van aconseguir un gran prestigi amb cançons com ‘Shop around’, ‘My girl’ i ‘The tracks of my tears’, jugant un paper cabdal en la creació del modern so de la cançó de color i sent un dels grans protagonistes de l’èxit del seu segell. Aquí trobareu un homenatge amb els millors èxits.
Per últim, a la secció de cinema trobareu una pel·lícula que adapta un fet real. Fènix 11*23, dirigida per en Joel Joan i Sergi Lara ens explica la història de l’Èric Bertran, un noi de 14 anys, que crea un web inspirat en el llibre Harry Potter i l’Orde del Fènix per defensar la llengua catalana. Una nit, trenta guàrdies civils irrompen a casa seva i l’acusen de terrorista informàtic. El seu crim: enviar un correu electrònic demanant l’etiquetatge en català.
En el següent enllaç us podeu descarregar el full d’aquest mes: Selecció de novetats – estiu