Novetats al racó ALTRES MANERES DE LLEGIR

Segons el Manifest de l’UNESCO, els serveis de la biblioteca pública es presten sobre la base d’igualtat d’accés per a totes les persones. Per tant, cal oferir serveis i materials especials per a aquells usuaris que per una o altra raó (minories lingüístiques, persones amb discapacitat…) no poden fer ús dels serveis i materials ordinaris.
No tothom llegeix de la mateixa manera. Des de la biblioteca Armand Cardona Torrandell hem estat sempre molt sensibles envers les diferents capacitats dels nostres usuaris. És per això que hem intentat des de els nostres inicis recollir tots els documents que es publiquen a adreçada a tothom i, en especial, a totes aquelles persones que necessitin un fons específic per poder gaudir de la lectura.
Els Reis d’Orient ens han incrementat les nostres col·leccions amb els llibres:

pucaleocadia.jpgLA PUÇA LEOCÀDIA d’Antonio Vicente Lucerga escrit en braïlle  i el 10è llibre de la col·lecció Ginjoler TOT L’ANY de poemes en llengua de signes de la Lola Casas.

totanylolacasas.jpg

Moltes gràcies!!

Accions, serveis i materials que ofereix la Biblioteca Armand Cardona Torrandell:
– Accessibilitat arquitectònica.
– Web accessible.
– Lupes de mà.
– Programa Jaws per a invidents.
– Personal amb coneixements de la Llengua de signes catalana (LSC).
– Hora del conte en LSC trimestral.
– Des de finals de 2010 també disposem d’una Telelupa per a facilitar la lectura a persones amb problemes de visió.

LLENGUATGE SPC: Sistema de comunicació pictogràfica que utilitza imatges, en lloc de símbols orals.
LECTURA FÀCIL: Materials elaborats amb un llenguatge senzill de fàcil comprensió lectora.
LLENGUA DE SIGNES: Llenguatge visual espacial que consisteix en gesticular amb les mans lletres, paraules i sons.
BRAILLE: És la transformació de les lletres de l’abecedari en un codi de puntets amb relleu.
AUDIOLLIBRES: Documents en àudio que reprodueixen lectures: narrativa, poemes…
LLETRA GRAN: Documents impresos en un cos de lletra gran per afavorir la lectura.

Vine a la biblioteca. Trobaràs un munt de títols al racó: ALTRES MANERES DE LLEGIR.

Spro_3