Faraday 2010
Un any més, torna al Molí de Mar de Vilanova i la Geltrú el Faraday, el festival amb vistes.
Si ens acostem a aquest indret de la costa de Vilanova podrem gaudir de les actuacions de més d’una vintena de grups i DJ’s, entre les quals trobem a Jeff Tweedy, líder de la banda d’Illinois. Wilco; el veterà crooner britànic Nick Lowe o la P.J.Harvey de Barcelona, com anomenen la Maika Makovski.
Durant aquesta setmana podreu trobar a la secció de música i imatge de la Biblioteca, una exposició de fons amb els enregistraments sonors de molts grups que passaran per aquesta edició.
Volem destacar-ne alguns que la Biblioteca ha pogut adquirir recentment:
Bigott – The sentimental sandwich
Bigott és l’alter-ego del cantautor de Saragossa, Borja Laudo. En Borja havia col·laborat amb altres bandes aragoneses com Tachenko, La Costa Brava o Big City. Aquest que us presentem és el seu àlbum de debut en solitari. Bigott canta en anglès i les seves influències venen del folk nord-americà.
The Wedding Present – George Best Plus
Son un dels grups més coneguts de l’indie pop britànic. Estan en actiu des de 1985 i l’únic membre permanent ha estat el vocalista i líder de la banda David Gedge. Aquest és el seu àlbum de debut però en una edició que porta nou cançons més que el publicat l’any 1987.
Clem Snide – The Meat of Life
Aquest grup de Nova York, liderat per l’Eaf Barzelay, pertany a la corrent del nou country rock alternatiu nord-americà. Al 2005 el grup es va dissoldre i en Barzelay va enregistrar alguns discs en solitari. El passat 2009 van tornar i aquest que us presentem és el seu darrer àlbum d’estudi.
Los Punsetes – Los Punsetes 2
Son cinc madrilenys que es defineixen com admiradors del divulgador i escriptor català Eduard Punset. Grup políticament incorrecte, practiquen un pop irreverent i ballable i per les seves lletres fan servir un llenguatge més aviat groller i múltiples paraulotes.
Mujeres – Mujeres
Aquest grup és va fer famós abans d’editar aquest primer àlbum gràcies als seus directes incendiaris. Han tocar a multitud de sales de concerts de Barcelona i a festivals tan importants com el Primavera Sound. 27 minuts de rock de garatge, primitiu i ballable.
