Festival de Cinema Fantàstic de Catalunya

Festival de Cinema Fantàstic de CatalunyaJa està aquí la 42à edició del Festival de Cinema de Sitges. Aquesta edició s’inaugurarà demà dijous, 1 d’octubre amb la projecció de la pel·lícula Rec 2 de Jaume Balagueró i Paco Plaza que no entra en cap categoria però tindrà l’honor d’inaugurar el festival.

Les pel·lícules que competiran en la secció Oficial del Fantastic són:

• Accident (Yi Ngoi) de Soi Cheang.
  • Accidents Happen de Andrew Lancaster.
  • Cold Souls de Sophie Barthes.
  • Dogtooth (Canino) de Yorgos Lanthimos.
  • Enter the Void de Gaspar Noé.
  • Dorian Gray de Oliver Parker.
  • Grace de Paul Solet.
  • Hierro de Gabe Ibáñez.
  • Heartless de Philip Ridley.
  • Ingrid d’Eduard Cortés.
  • Kinatay de Brillante Mendoza.
  • La Horde de Yannick Dahan i Benjamin Rocher.
  • Les derniers jours du monde de Jean-Marie & Arnaud Larrieu.
  • Metropia de Tarik Saleh.
  • Moon de Duncan Jones.
  • Mr. Nobody de Jaco van Dormael .
  • Musashi: The Dream of the Last Samurai (Miyamoto Musashi: Soken Ni Haseru Yume) de Mizuno Nishikubo (Toshihiko Nishikubo)
  • Ne te retourne pas (Don’t Look Back) de Marina de Van
  • Splice de Vincenzo Natali
  • The Children de Tom Shankland
  • The Countess de Julie Delpy
  • Thirst de Park Chan-wook
  • TiMER de Jac Schaeffer
  • Yatterman de Takashi Miike
  • Altres categories que podrem gaudir dins del Festival són:

Noves Visions. Prolongació de la secció Oficial Fantàstic i espai dedicat a les propostes més innovadores i transgressores del panorama cinematogràfic.

Orient Express. Espai creat amb la voluntat de projectar el nou cinema de gènere asiàtic.

Anima’t. Ofereix les produccions més recents del cinema d’animació.

Midnight X-Treme. La secció de cinema de terror.

Seven Chances. Selecció de set pel·lícules d’autor.

Brigadoon. Vídeo espai alternatiu que ofereix cintes gore, kitsch i underground.

Catalan Focus. Pel·lícules de gènere fantàstic, de producció catalana o amb participació catalana

S’atorgaran altres premis durant el festival com el Gran Premi Honorífic a la trajectòria professional de grans estrelles del cinema o el Gran Premi del Públic atorgat per votació popular dels espectadors del Festival a la millor pel·lícula.

El Festival de Cinema Fantàstic de Catalunya finalitzarà el 12 d’octubre amb la proclamació dels guanyadors. Si us agrada el cinema no us oblideu de fer-hi una visita.

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello