Brooklyn

brooklyn_posterEstrenada a primers de 2015 en el Festival de Cinema Independent de Sundance, la pel·lícula Brooklyn ha anat recollint des d’aleshores excel·lents crítiques i un bon grapat de premis, en gran part gràcies a la feina de la seva protagonista, Saoirse Ronan. El film irlandès, novetat aquesta setmana a la Joan Oliva, va estar nominat als Òscar d’enguany en el categories de millor pel·lícula, guió adaptat i actriu protagonista i va aconseguir el premi BAFTA a la millor pel·lícula britànica.

Brooklyn ha estat dirigida per John Crowley responsable, entre d’altres, de títols com ara Intermission (2003), ¿Hay alguien ahí? (2009) o Circuito cerrado (2013) i està basada en la novel·la del mateix nom de l’escriptor irlandès Colm Tóibín. 161_brooklyn-(edicio-de-butxaca)La història està centrada en la vida de la jove irlandesa Eilis Lacey (Saoirse Ronan) que, a mitjan de segle XX i davant de la manca d’oportunitats en el seu Enniscorthy natal, pren la decisió de viatjar tota sola a Nova York, deixant enrere la seva mare vídua i la seva germana gran. A Nova York, treballarà en uns grans magatzems, estudiarà comptabilitat als vespres i s’enamorarà, fins que un problema familiar greu la farà triar entre la seva antiga vida i l’actual.

Colm Tóibín (1955) és un escriptor, periodista i crític literari irlandès, considerat un dels novel·listes contemporanis més importants del seu país. Ha estat tres cops seleccionat per al Premi Booker i amb Brooklyn va ser reconegut amb el Premi Costa (un dels més preuats premis literaris a Gran Bretanya). També és autor d’altres novel·les com, per exemple, Nora Webster (2014), El Testament de Maria (2012), El faro de Blackwater (1999) i Un llarg hivern (2007).

ColmToibin_rodonaColm Tóibín a les biblioteques de VNG.

Tràiler de la pel·lícula Brooklyn:

DVD

  • Brooklyn
  • Llibres

  • Brooklyn (Colm Tóibín)
  • Biblioteca Joan Oliva i Milà.

    Funny Girl