XVè Premis de la Música
La XV edició dels Premis de la Música ja té guanyadors i entre els més destacats trobem a Joan Manuel Serrat en la categoria de Millor Cançó amb el seu treball anomenat Hijo de la luz y de la sombra dedicat al poeta Miguel Hernández.
Altres premis.
El cantant i compositor Rosendo s’ha endut la palma amb dos premis, el de Millor Àlbum i Millor Àlbum de Rock per la seva A veces cuesta llegar al estribillo.
El Millor àlbum pop ha estat per Macaco i la seva reedició de El vecindario i el de Pop Alternatiu ha sigut per Kiko Veneno per Dice la gente. Los Planetas i Mala Rodríguez es porten els premis en les categories de Rock Alternatiu i Hip Hop. Un altre premi destacat serà per Delorean amb Stay Close com a Millor Cançó Electrònica.
En l’esdeveniment que es celebrarà el proper 18 de maig hi haurà un especial recordatori per a Enrique Morente, a qui li atorguen a títol pòstum el premi al Millor Àlbum Flamenc per Morente + Flamenco.
Aquest Premis de la Música van ser instituïts el 1996 per la Societat General d’Autors i Editors (SGAE) i Fundació Autor en col·laboració amb la Societat d’Artistes d’Espanya (AIE) en reconeixement al treball d’autors, artistes, compositors i, en general, a tots els professionals de la música.
Des de l’any 2001, és l’Acadèmia de les Arts i les Ciències de la Música l’encarregada de la seva organització.
15 anys de Premis de la Música
Biblioteca Joan Oliva i Milà.
