John Lennon: un record de 25 anys

John LennonMark David Chapman va decidir posar fi a la vida de John Lennon el 8 de desembre de 1980, després de esperar diverses hores a prop de casa-i que li signés el que seria el seu darrer treball Double Fantasy, disparant quatre vegades contra l’esquena de l’artista. Aquesta setmana es compleixen 25 anys de la seva tràgica mort.

Barcelona recorda al mite amb l’exposició John Lennon. Objectes d’una vida, en la qual es podran veure pertinences tan diverses com un cabell de l’artista degudament emmarcat, un recull de dibuixos eròtics, el manuscrit de la cançó Imagine, una de les seves característiques ulleres o el seu testament.

També és emblemàtica la portada de la revista Rolling Stone per a la qual Lennon va posar nu i abraçat a Yoko Ono, realitzada la mateixa tarda de la seva mort i considerada per la Societat Americana d’Editors de Revistes la millor dels últims 40 anys. La imatge obre l’edició d’aquest mes de desembre, que inclou la darrera entrevista realitzada a John Lennon:

Listen!

align="center">

Portada de la revistaLennon s’ha convertit en el Gran Pacifista, el visionari que va pretendre canviar el món i va pagar amb la seva vida. Se li suposa enfrontat amb tots els poders: un radical indomable. Els seus recursos musicals semblen infinits: se’l considera el geni dels Beatles.

En realitat, John Lennon no sempre va estar a l’altura dels seus ideals. Violent en la seva joventut, podia ser cruel amb les persones del seu entorn, des del seu embadalit mànager, Brian Epstein, a la seva primera dona, Cynthia, i el fill d’ambdós, Julian. El conflicte amb Paul McCartney va marcar la darrera època del grup. Possiblement, no hi havia manera de mantenir el 1969 el prodigiós taller de creativitat que van ser els Beatles i ja s’acostava el final.

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello