Kurt Cobain, 20 anys després

Kurt CobainLa mort de Kurt Cobain, ara fa 20 anys, el 5 d’abril de 1994 va afegir el seu nom al Club dels 27.

Formen part d’aquest “club” famosos músics que han mort als 27 anys, generalment per temes relacionats amb alcohol i drogues. Els primers noms que van passar a formar part d’aquest club van ser, entre d’altres, Jimi Hendrix, Janis Joplin o Jim Morrison (tots ells als anys 70). Recentement, l’any 2011, Amy Winehouse va morir també a la mateixa edat i per causes similars.

Kurt Cobain va tenir una existència marcada per la depressió, les drogues i els intents de suïcidi que finalment també acabarien amb la seva vida de forma prematura.

NevermindLíder de la banda grounge Nirvana, formada l’any 1985 a Washington encara que formaria part de l’escena musical de Seatle.

El seu primer disc, Bleach, no va tenir gaire èxit. Diferent va ser amb Nevermind, el segon disc de la formació musical, publicat l’any 1991 i que va catapultar la banda a la fama (en part gràcies al single Smell like teen spirit ). La previsió de vendes d’aquest segon disc va ser de 50.000 exemplars i se’n van vendre millions arreu del món.

En aquesta mateixa època va començar la seva complicada relació sentimental amb Courtney Love, on va accentuar el consum de drogues. Courtney Love seria la seva parella fins a la mort de Kurt Cobain i mare de la seva única filla.

In Utero seria el tercer disc d’estudi de Nirvana l’any 1993.

Last Days3 discos d’estudi i algun directe (Unplugged in New York) van ser suficients perquè la fama de Nirvana i, especialment, la de Kurt Cobain arribi intacte fins als nostres dies.

Icona de l’anomenada Generació X (formada pels nascuts entre els anys 60 i 80 i popularitzada gràcies al llibre del mateix títol de l’escriptor canadenc Douglas Coupland) també el cinema se n’ha fet ressó de la figura de Kurt Cobain.

L’any 2005 es va estrenar Last Days del director Gust Van Sant inspirada en els darrers dies de la seva vida. Més recentment el documental Soaked In Bleach explora la teoria que la mort de Kurt Cobain no es tractés d’un suïcidi sinó d’un assassinat.

Us deixem amb Smell like teen spirit, single que els va popularitzar:

Llibres
Altres documents de Nirvana i Kurt Cobain a les biblioteques de VNG.

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Funny Girl