‘El noi del vestit’ de David Walliams
La darrera trobada del Club de lectura Infantil de la Biblioteca Armand Cardona es va fer el dissabte 21 de mars per parlar del llibre que els nois i noies s’havien llegint: El noi del vestit, de David Walliams i amb il·lustracions de Quentin Blake. Aquest llibre va ser el Guanyador del Premi Atrapallibres 2010.
És la història d’en Dennis, que viu en una casa normal, en un carrer normal, d’una ciutat normal, i sembla que la vida no té gaire res per oferir-li. Però en Dennis és un noi amb idees, somnis i una fal·lera pels vestits femenins i les revistes de moda que comparteix amb la Lisa, una companya d’institut.
En Dennis viu amb un pare més aviat brusc i seu germà gran i dins la família ha de mantenir oculta, per raons òbvies, la seva dèria. Una passió que de la mà de la seva amiga agafarà proporcions enormes i fins i tot catastròfiques.
L’Autor, David Walliams, va néixer a Surrey (Anglaterra) l’any 1971.
És un actor i escriptor famós per la seva col·laboració en l’exitosa sèrie d’humor anglesa Little Britain, guanyadora de molts premis.
Aquesta és la primera novel·la que escriu, i en vista de l’èxit segur que n’escriurà moltes més.
Pel que fa a l’il·lustrador, Quentin Saxby Blake, va néixer al 16 de desembre de 1932 a Londres.
Blake es va guanyar la seva reputació com il·lustrador humorístic treballant en llibres infantils. També va escriure molts llibres propis. Al 2006 ja havia participat il·lustrant 323 llibres.
L’any 2002, va guanyar la Medalla Hans Christian Andersen per les seves contribucions a la il·lustració dels llibres infantils i el 2005 fou inscrit a la Llista d’Honor britànica pels seus serveis a la literatura infantil.
El Club de lectura Infantil de la Biblioteca Armand Cardona es tornarà a trobar el proper dissabte 25 d’abril a les cinc de la tarda. En aquesta sessió tots els participants hauran llegit la novel·la 35 quilos d’esperança, de l’escriptora francesa Anna Gavalda, amb traducció de Margarida Planes i il·lustracions de Ximena Maier. Aquest llibre ens explica la història d’En Gregori, un autèntic manetes, és un desastre com a estudiant i ja ha repetit curs dues vegades. Davant la incomprensió dels seus pares, el seu únic refugi és el cobert del seu avi, amb qui les hores transcorren volant mentre ideen i fabriquen tot tipus d’artefactes. No obstant això, quan l’expulsen del col·legi, el seu món comença a trontollar.