Sessió de ‘Filosofia pràctica’ a la Biblioteca Armand Cardona

Filosofia pràcticaAquest dissabte 11 de febrer, a les 17:30h, la Biblioteca Armand Cardona acull la sessió divulgativa Filosofia pràctica a càrrec d’Humbert Ruiz, professional de la filosofia.

Des dels anys 80, amb la creació a Alemanya del primer gabinet filosòfic per part del filòsof G. Achenbach, la pràctica filosòfica ha anat estenent i consolidant a nivell mundial les seves pràctiques i models, que abasten des dels vessants més orientats a l’assessorament personal i vital fins a les metodologies estratègiques per a empreses i organitzacions.

La filosofia, amb aquesta nova orientació, mobilitza un bagatge de coneixements de més de 2.500 anys i ho fa operatiu perquè com a ciutadans o professionals assumim amb claredat i rigor el complex repte de viure en aquest món.

Partint d’aquesta base es pot considerar l’assessorament filosòfic com una més de les diverses i variades psicoteràpies que tenen al seu abast els individus i els grups per fer front a la complexitat del món, si be també es pot interpretar com quelcom semblant a l’autoajuda o automotivació que ens proposen les modernes tècniques de coaching sorgides del món de l’empresa.

filosofia

Un dels referents més mediàtics de la filosofia pràctica és Lou Marinoff, autor d’obres tant rellevants en els darrers temps com Més Plató i Más Platón y menos Prozacmenys Prozac i Pregunta-ho a Plató: com la filosofia et pot canviar la vida, però també destaquen altres autors com Tom Morris, Si Harry Potter dirigiera General Electric, o Alain de Botton, El consol de la filosofia.
En paraules del propi Tom Morris, aclaridores pel que fa a aquest àmbit del pensament, “si deixem que els grans filòsofs guiïn les nostres idees ens col·loquem en una posició immillorable per a l’excel·lència genuïna, la veritable prosperitat i un èxit satisfactori en els nostres negocis, famílies i vides. Per què hem de conformar-nos amb menys?”.

D’aquests i altres temes relacionats ens parlarà l’Humbert amb la voluntat de fer-nos més propera i entenedora una disciplina tant clàssica com apassionant com és la Filosofia.

Per saber-ne més:

Associació de Filosofia Pràctica de Catalunya

Filomanía: espacio de reflexión, diálogo y debate

Spro_3