El mensaje que llegó en una botella, de Jussi Adler-Olsen

El mensaje que llegó en una botella. Jussi Adler-OlsenL’escriptor danès, Jussi Adler-Olsen és conegut per la seva versatilitat en el món de la cultura, ja que és periodista, sociòleg i director de cinema, a més d’escriptor de novel·les d’intriga i suspens.

En la seva adolescència, va tocar en diversos grups de pop com a guitarra solista. Després de graduar-se en l’escola pública en Rødovre, va estudiar medicina, sociologia i realització de pel·lícules. El seu hobby és restaurar cases antigues.

Gràcies a les novel·les protagonitzades per Carl Mørck, s’ha convertit en l’autor de novel.la negra més venut de Dinamarca. La trilogia del Departament Q s’ha convertit en un imparable best seller a Dinamarca i Alemanya, abans d’iniciar la conquesta de la resta del món. Jussi Adler-Olsen ha rebut el prestigiós premi Glass Key a la millor novel·la policíaca del 2010.

En aquest nou episodi Carl Mørck investiga un misteriós missatge d’auxili, escrit amb traços de sang que va ser trobat a l’interior d’una ampolla per uns pescadors a les costes d’Escòcia. El contingut del missatge datat el 1996 resulta difícil de desxifrar a causa dels 12 anys de permanència al mar.

El comissari i els seus assistents Assad i Rose aconsegueixen desxifrar algunes paraules del que va ser l’últim senyal de vida de dos nois desapareguts en els anys noranta. Però per què la seva família mai va denunciar la seva desaparició? Carl Mørck intueix que no es tracta d’un cas aïllat i que el criminal podria seguir actuant amb total impunitat.

Les indagacions de l’inspector i del seu ajudant els enfronten a un maníac raptor de nens que els assassinava un cop cobrat el rescat lliurat pels pares. L’astúcia del criminal, la seva capacitat per canviar d’imatge i de planificar els delictes aconsegueix anul·lar un cop i altre els esforços dels policies, mentre no para de cometre nous actes de violència.

D’altra banda, els agents han d’atendre de manera simultània altres casos més urgents que es relacionen amb una cadena d’incendis i sembren l’alarma a la ciutat.

L’equip dirigit per l’inspector Mørck, malgrat l’aparent deixadesa i indisciplina dels seus membres, sorprèn als caps en descobrir amb notable eficàcia i enginy pistes d’aparença intranscendent que, però, aconsegueixen aclarir els més insolubles misteris.

L’estil directe, desenfadat i amè resulta divertit en narrar els episodis d’acció i descriure els trets peculiars dels personatges, tant delinqüents com policies. Aquest és un dels atractius d’aquest escriptor.

Llibres

• La mujer que arañaba las paredes
  • Los chicos que cayeron en la trampa
  • El mensaje que llegó en una botella
  • Biblioteca Joan Oliva i Milà.

sofeita