30-40 Livingstone

Sergi Lípez i Jorge Picó

Fins el proper diumenge, 18 d’octubre es representa al Teatre Lliure de Montjuïc un espectacle d’humor, tennis i antropologia, un elogi a la dialèctica entre el gest i la paraula. Un home contemporani, xerraire i contradictori, forçosament insatisfet decideix deixar-ho tot i marxar lluny a la recerca de grans aventures. Allà es trobarà amb un animal que li revelarà coses de si mateix i activarà un seguit de metàfores sobre el comportament i les relacions humanes, a les quals es poden trobar moltes similituds amb un partit de tennis. El cérvol no parla, però comunica amb el cos. El nostre Livingstone sí que parla. Molt. Tota l’estona.

LivingstoneFa més de dues dècades que els actors Sergi López i Jorge Picó es van conèixer mentre estudiaven a París a les ordres del mestre Jacques Lecoq. López iniciaria després una fructífera carrera com a actor de cinema, a cavall entre Espanya i França, a les ordres de realitzadors com Manuel Poirier, Ventura Pons o Frédéric Fonteyne. Per la seva banda, Picó es va decantar pel teatre compaginant els seus treballs amb José Pascual o Linus Tünstrom amb la direcció d’escena costat del clown francès Damien Bouvet.

En aquesta nova obra escènica de Livingston, Sergi López aporta la dicció i la contradicció, encarna els esdeveniments i les situacions de la obra, mentre que Jorge Picó ompli l‘espai amb impressions corporals, records mínims, gestos i moviments. Un elogi a la dialèctica entre el gest i la paraula. A l’any 2005, els seus camins es van unir també per estrenar un dels majors èxits del teatre català dels últims anys anomenat Non solum.

3040Livingstone

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello