El final del Capità Trueno?

El darrer combatHan passat 54 anys des de que aquest cavaller fes la seva incursió en el mercat i donés els seus primers passos en el format de blanc i negre. Aquest guerrer va suposar una empenta molt gran en el món del còmic i les seves aventures es van extendre fins a l’any 1993.

El dibuixant Joan Boix (Boix Studio), la primera escola de còmic d’Europa) és l’encarregat d’il·lustrar la darrera aventura del Capitan Trueno: El darrer combat. En aquesta nova història el nostre heroi se’ns mostra envellit i assentat, fins i tot amb una part del seu cabell de color blanc i, després de la mort de la seva estimada Sigrid, com a conseqüència de voler salvar la vida a una nena, viu retirat en el seu castell de l’Empordà.

Ricard Ferrándiz, el guionista d’aquest darrer capítol que marca un abans i un després en la història del valent capità, creu que un dels aspectes més valuosos d’aquests personatges és que envelleixen amb nosaltres, pateixen ferides i poden morir.

Les il·lustracions de Joan Boix tornen al classicisme dels primers temps del dibuixant Ambrós, que va donar forma al personatge, després que durant els anys noranta s’intentés modernitzar la figura del Capità.

L’argument d’aquesta darrera entrega comença el dia en què un home arriba al castell del Capità buscant refugi. Porta uns manuscrits sagrats, que formen part del tresor dels Càtars, i està sent perseguit per l’inquisidor de Tolosa, qui al comandament d’un poderós exèrcit posarà lloc al castell.

El Capità, Goliath i un ja adult Crispín deuen llavors tornar a empunyar les seves armes per enfrontar-se, amb l’ajuda dels templaris, al fanatisme i la crueltat dels invasors, en una batalla que culmina amb una mort i un final èpic per al protagonista.

Ara ens resta fer-nos les següents preguntes: es realment la darrera entrega d’aquesta saga? i despareix definitivament el Capità?. Com tota història té una base cronològica i és segur que sí es vol hi hauran més aventures per seguir gaudint d’aquest personatge.

• Entrevista a Joan Boix i Ricard Ferrándiz

• A la Biblioteca trobareu:

Còmics

• El Gran libro de El Capitán Trueno : 50º aniversario , d’Armonia Rodríguez
  • El Capitán Trueno
  • El Chacal de Bir Jerari
  • Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello