Lana del Rey a Vida

lana_rey

Els dies 3, 4, 5 i 6 juliol naixerà el Festival Internacional de Vilanova i la Geltrú, que arriba a la ciutat per agafar el relleu del Festival Faraday. Aquest estiu no caldrà apropar-se a la Pujada de Sant Cristòfol, si no és per assistir a la festa inaugural; el nou esdeveniment musical estarà emmarcat en uns entorns segurament immillorables, la reformada Daurada Beach Club durant el dia, i la emblemàtica Masia d’en Cabanyes al caure la tarda, que pretén introduir un nou concepte de festival amb una exclusiva zona d’acampada pels assistents.

Però la qüestió principal és la música, i principalment conèixer els grups que visitaran la capital del Garraf a principis de juliol, per començar a fer d’aquesta primera edició del Festival Vida un referent per assolir el seu espai entre els concerts que es realitzen al país. El grup Yo La Tengo serà un dels grups destacats, el trio de Nova Jersey presentarà el seu darrer treball Fade i repassarà tots els seus grans clàssics i serà juntament amb Rufus Wainwright uns dels reclams principals. A més també s’escoltarà la música de M.Ward, Mishima i Sílvia Pérez Cruz amb Raül Fernández ‘Refree’. També es podrà veure a Sr. Chinarro, Cheatahs, Copa Lotus, The Parrots, Femme o Lost Twin.

Però si algú serà el màxim reclam d’aquesta primera edició i no hem parlat d’ella és perquè l’hem reservat expressament pel final. Es tracta de Lana del Rey, neoyorquina i que te previst actuar a Vilanova, el dissabte 5 de juliol a les 23.25 hores, per presentar el seu darrer treball discogràfic Ultraviolence. La cantant nord-americana va aconseguir provocar un petit terratrèmol en el món pop amb el llançament del seu àlbum Born To Die (2012), amb aquesta barreja d’electrònica, sensualitat, èpica i displicència que envaeix les seves cançons. A Ultraviolence, com a primer single podem escoltar West coast, i com a segon reclam es troba Shades of cool. Però hi més i són un bon motiu per assistir en directe a escoltar-les el primer cap de setmana de juliol.

Elizabeth Woolridge Grant agafa el seu nom artístic de la combinació entre l’actriu Lana Turner i un model de cotxe de la marca Ford. Va començar a escriure cançons a l’edat de divuit anys, la seva música s’ha destacat des dels seus inicis pel seu so de cinema i les seves referències a variats aspectes de la cultura pop, especialment la moda americana dels anys cinquanta i seixanta. Els seus anteriors treballs són Lana Del Ray a.k.a. Lizzy Grant (2010), Born to Die i Paradise a l’any 2012.

Biblioteca Joan Oliva i Milà

Morello