World Lens & Glass

worldlensEs tracta d’una extraordinària aplicació de realitat augmentada anomenada World Lens per iOS, que és capaç de traduir cartells i qualsevol text que capta la càmera del mòbil sobre la marxa i mostrar sobre la imatge d’una manera que imita el seu aspecte original, però amb la particularitat que aconsegueix traduir el text completament. Aquesta aplicació aconsegueix a través de la càmera del dispositiu, obrir el món exterior per situar-lo sota els nostres paràmetres i converteix la informació en el nostre idioma de manera gairebé màgica i en temps real.

Quest Visual és l’empresa que ha desenvolupat aquesta aplicació que ha aconseguit un èxit tan ràpid que ha despertat l’interès d’un gegant com Google, que s’ha fet amb la seva adquisició. Un altre punt interessant d’aquest software és que World Lens ha fet gratuïts per temps limitat no només el programa sinó també els paquets d’idiomes que fins ara eren de pagament. L’objectiu principal amb aquesta adquisició és integrar World Lens entre les seves potents tecnologies de traducció per aconseguir una major optimització de la mateixa, però sobretot per a productes com les Google Glass.

gglass

D’aquesta forma permetria als usuaris que s’anessin per exemple l’estranger tenir visió directa del que estan veient en cada moment sense necessitat de treure el mòbil, o recórrer al sempre disposat diccionari, d’aquesta manera la utilitat de les Google Glass augmentaria substancialment en aquest tipus de situacions que realment es produeixen més del que creiem. La seva tecnologia per a la traducció de textos serà també utilitzada per millorar el servei Google Translate. El cercador podrà utilitzar els seus coneixements sobre traducció per millorar encara més l’experiència de l’usuari a l’hora de traduir textos o frases. Google sembla apostar molt fort per la realitat augmentada. Així ho confirmen notícies recents com la contractació d’una experta en moda perquè s’encarregui del màrqueting de les Google Glass o la sortida d’aplicacions dedicades al turisme i els viatges.

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello