Selecció de Gènere Negre

Avui, us fem arribar un nou recull de títols d’entre les novetats de Gènere Negre a eBiblio.

Si sou seguidors del gènere negre i policíac, de ben segur haureu llegit algun dels molts articles sobre aquest gènere que us oferim des de les biblioteques de Vilanova i la Geltrú. A continuació, més novetats del gènere a eBiblio:

El caso Paternostro. Carlo F. De Filippis

Coberta del llibre El caso Paternostro, segon volum de la sèrie del comisari Vivacqua

Per primera vegada, arriba a casa nostra l’escriptor Carlo F. De Filippis amb El caso Paternostro. La sèrie del comissari Vivacqua va començar amb Le molliche del commissario, però l’autor debuta en castellà amb el segon volum de la col·lecció, El caso Paternostro.

L’escenari de la sèrie és Torí. El protagonista absolut, el comissari en cap de la Brigada d’Investigació, Salvatore Vivacqua. Un professional al voltant de la cinquantena, intel·ligent, tot i que poc ortodox.

En aquesta ocasió, el comissari haurà de dirigir la investigació pel salvatge assassinat de l’artista Pierluigi Paternostro. No trigaran, però, a succeir-se d’altres crims. El comissari no treballarà tot sol, comptarà amb l’ajut del doctor Silvano Meucci.

La doble esposa. Alafair Burke

Coberta del llibre La doble esposa, d'Alafair Burke

En segon lloc, hi destaquem a Alafair Burke, escriptora bestseller especialitzada en thrillers en què pot mostrar els seus coneixements sobre el món judicial. Advocada, ex-fiscal i professora de dret penal a la universitat, disposa d’una extraordinària experiència personal sobre la justícia.

Aquest 2020, Roca Editorial ha publicat en castellà la seva darrera novel·la, La doble esposa.

El matrimoni format per Angela i Jason Powell  són els protagonistes de la novel·la. Un thriller en tota regla en què barreja temes com ara l’assetjament sexual, els secrets en el si d’una parella aparentment perfecta, la intromissió dels mitjans de comunicació i el funcionament del sistema legal i judicial nord-americà.

Enero sangriento. Alan Parks

Coberta de Enero sangriento, debut de l'escriptor Alan Parks

Continuem amb el debut d’Alan Parks en la literatura, que l’ha situat en un lloc destacat dins de la novel·la negra europea. Després de treballar dues dècades com a director creatiu per a la Warner Music, el seu trasllat a Glasgow el va animar a escriure. I a Glasgow ha ubicat la trama de Enero sangriento, la seva primera novel·la i inici d’una sèrie policíaca protagonitzada pel detectiu McCoy.

Aquest primer cas de Harry McCoy té lloc l’any 1973 a Glasgow. Un adolescent dispara una noia al bell mig del carrer i després es suïcida. McCoy sospita que no es tracta d’un acte de violència sense més i comença a investigar. Qui va ser el millor amic del detectiu a l’orfenat i ara narcotraficant, Stevie Cooper, s’hi veurà involucrat.

Disponibilitat en els catàlegs:

Seguim amb més novetats de Gènere Negre a eBiblio.

Progenie. Susana Martínez Gijón

Coberta de Progenie

Tot i la seva juventut, Susana Martín Gijón ja acumula alguns tìtols de novel·la negra a la seva esquena. D’entre els títols publicats per l’actual presidenta de la Asociación de Escritores Extremeños, en destaquem, per exemple, la trilogia protagonitzada per la detectiu Annika Kaunda: Más que cuerpos, Desde la eternidad y Vino y pólvora.

Enguany, Martín Gijón acaba de publicar una nova novel·la en què estrena protagonista. Es tracta de nou d’una dona: Camino Vargas, cap, de manera transitòria, del Grup d’Homicidis.

La trama ens situa a Sevilla, en plena onada de calor. Una dona ha estat envestida per una cotxe i el culpable ha fugit del lloc dels fets. Abans de desaparèixer, però, ha introduït un xumet a la boca de la vícima.

A mesura que la investigació avança, es descobreix que la víctima estava embarassada. I no serà l’única víctima…

No deixeu passar aquest thriller!

Ecos de muerte. Anne Perry

Coberta del llibre Ecos de muerte, d'Anne Perry

Per concloure aquesta petita mostra de novetats de gènere negre a eBiblio, parlem d’Anne Perry.

Perry és una prolífica autora de novel·la negra i de suspens. En són desenes els títols publicats per aquesta escriptora britànica. Tot i escriure obres diverses, té dues sèries principals.

Per una banda, la sèrie protagonitzada per Thomas Pitt. Per una altra banda, la sèrie protagonitzada pel detectiu William Monk. Només d’aquest darrer personatge ha publicat vint-i-tres novel·les. Enguany, la darrera: Ecos de muerte.

Londres, 1870. El detectiu William Monk haurà d’enfrontar-se en aquest nou volum a un terrible asssassinat. El propietari d’un magatzem, d’origen hongarès, apareix mort, cobert de sang i atravessat per una baioneta. Per començar, tot apunta a un crim d’odi contra la comunitat estrangera…però la investigació avança i no sembla que hagi de ser fàcil de resoldre el misteri.

Disponibilitat en els catàlegs:

A més a més d’aquesta mostra de publicacions recents, a eBiblio n’hi podeu trobar moltes més. Per exemple, Els planificadors de l’escriptor coreà Un-su Kim o Km 123, el darrer dels títols del desaparegut Andrea Camilleri. Així doncs, feu una ullada a eBiblio!

Funny Girl