Maillots ciclistas: diseños míticos llenos de arte e historia

Els maillots representen moltes coses diferents. Per a un ciclista han de ser funcionals. Per als patrocinadors d’equips han de destacar-se, i en fer-ho, han d’augmentar la consciència de marca. Per als aficionats al ciclisme provoquen que escullin els seus favorits o els ajuda a distingir un líder de la prova o competició. Mostren qui és un campió del món o un campió nacional. I en algunes carreres, els mallots parlen de la nacionalitat d’un competidor. I tots els miallots tenen un element d’art en el seu disseny.

Al Recó Ciclista de la biblioteca avui us presentem el llibre Maillots ciclistas: diseños míticos llenos de arte e historia, escrit per Chris Sidwells.

portadaEl llibre és un homenatge als dissenys més atractius en la història del mallot de competició, partint des de la indumentària elemental dels primers ciclistes, fins a arribar als mallots actuals, confeccionats amb la més alta tecnologia.

Un impressionant arxiu fotogràfic, al costat d’imatges curosament seleccionades, acompanyen les anècdotes al voltant dels vestits més mítics, aquells associats amb els més il·lustres ciclistes i els equips més llegendaris: els mallots dels campions. En definitiva, es tracta d’un llibre que recorre la història del ciclisme a través de l’evolució dels maillots.

Chris Sidwells és un escriptor, editor i fotògraf que treballa com a freelance per a nombroses revistes i webs des del 2003, entre elles: Cycling Weekly, Cycle Sport, Eroica Britannia, GQ Magazine, The Sunday Times, The Guardian i la BBC, en les emissores locals de ràdio també comenta carreres i parla de ciclisme.

Ha escrit 17 llibres de ciclisme al llarg de la seva carrera, entre llibres de gran format, guies i altres tipus de llibres en els quals ha contribuït amb paraules i també amb fotos. Al Racó Ciclista trobareu les seves obres La Bici: manual de reparación, Ciclismo para estar en forma: programa completo en sólo siete semanas, i Manual de la bicicleta.

Spro_3