Madre coraje, de Bertolt Brecht

Madre corajeAquest divendres 23 d’octubre el Teatre Principal de Vilanova i la Geltrú ha programat l’obra Madre coraje, de Bertolt Brecht a les 21:00 hores.

L’obra Mare coratge i els seus fills de Bertolt Brecht construeix una metàfora de la societat en la que vivim: una desaforada carrera cap a l’èxit, el culte a la propietat, a l’engany i el sotmetiment dels més dèbils. En aquesta ocasió el muntatge que presenten és de la companyia andalusa Atalaya Teatro, que fa més de 30 anys que trepitja escenaris de tot el món.

L’acció es desenvolupa entre 1624 y 1636, durant l’anomenada Guerra dels Trenta Anys, un cruel enfrontament entre catòlics i protestants de Suècia, Polònia i Alemanya. Anna Fierling és una venedora de quincalla coneguda com a “Mare Coratge”, pel valor que sembla tenir en el camp de batalla. Oportunista, cínica i segura de si mateixa, Anna va d’un territori a un altre canviant de bandera. El seu objectiu és sobreviure, lucrar-se amb la guerra i protegir els seus tres fills. Es debat entre la defensa de la seva família a ultrança i els seus interessos comercials.

Al final de l’obra, sola i en la més absoluta misèria, li queda el carro deteriorat de comerciant, per a continuar defensant-se en un món de ruïnes, en el que és una víctima més.

“La guerra només representa la continuació delsBertolt-Brecht negocis amb altres mitjans, però a la guerra, els grans negocis no els fa la gent humil i a la guerra les virtuts humanes se converteixen en mortals”. Bertolt Bercht

Una cita que encara avui continua vigent en una societat en la que una minoria té el control financer i la resta ho pateix. Se l’ha considerat el muntatge més potent d’entre la vintena que ha dut a escena la companyia.

▪ Premio Nacional de Teatro 2008 a la companyia Atalaya Teatro.
▪ Premi a la millor actriu Carmen Gallardo, al millor vestuari Carmen de Giles, l millor director Ricardo Iniesta i al millor espectacle, en els II Premios del Teatro Andaluz de la Feria de Teatro de Palma del Río.
▪ Premi a la millor direcció per a Ricardo Iniesta al Festival de Teatro Ciudad de Palencia.
▪ Premi al millor espectacle de teatre a la VII edició dels Premios Escenarios de Sevilla, temporada 2013/2014.

FITXA ARTÍSTICA
Autor: Bertolt Brecht
Adaptació i direcció: Ricardo Iniesta
Repartiment: Carmen Gallardo, Lidia Mauduit, Raúl Vera, Jerónimo Arenal, Silvia Garzón, Manuel Asensio, María Sanz,
Composició musical: Paul Dessau
En varis passatges els actors interpreten a soldats dels diferents exèrcits i a personatges del poble.
Madre coraje 2
A l’Escola de l’Espectador, després de la funció podràs fer una trobada amb la companyia i conèixer Atalaya Teatro amb els seus trenta anys de trajectòria i els vint anys formant part del Centro Internacional Territorio de Nuevos Tiempos (TNT), dedicat a la pedagogia, la producció i la programació escèniques.

A les biblioteques municipals de la ciutat podeu trobar fins a trenta-set obres de Bertolt Brecht a la vostra disposició.

Aquest és el vídeo promocional de l’obra:

Spro_3