L’Orquestra Àrab de Barcelona a l’Auditori Eduard Toldrà

Orquestra Àrab de BarcelonaL’Auditori Eduard Toldrà acull aquesta nit a les 21h el concert de l’Orquestra Àrab de Barcelona amb la gira de presentació del seu darrer disc: Llibertat. Música que neix de les tradicions musicals mediterrànies, marroquines, i del món àrab en general, combinada amb nous elements musicals i conceptuals.

Desprès de l’èxit dels primers treballs, Báraka i Maktub, Mohamed Soulimane –director,compositor i violinista de la banda– es proposà crear un tercer disc que fos capaç de sorprendre i reconquerir el seu públic. El resultat és Libertad, en àrab Hurría: un pas endavant en la trajectòria de l’OAB on compta amb nous elements musicals i conceptuals, nous estils i arranjaments electrònics. I tot sense abandonar el seu so característic i inconfusible que neix de tradicions musicals mediterrànies, marroquines i del món àrab en general.

BarakaMaktubLibertad

 

 

 

 

 

 

 

Es tracta d’una obra de maduresa amb una gran varietat estilística, des de música tradicional marroquí, sens dubte la predominant, fins a rumba flamenca, sons del Carib, influències del rai argelí, o influències de la música popular egípcia. La majoria de les cançons estan interpretades en àrab però també hi ha alguna en català, castellà i anglès.
12 cançons en les que s’uneix el missatge de pau i esperança en aquests temps de canvi. L’OAB ha dedicat aquest disc a tots els pobles que en els darrers mesos han lluitat per la llibertat i per aconseguir millors condicions de vida al Nord d’Àfrica.

Orquestra Àrab de Barcelona

L’Orquestra Àrab de Barcelona està integrada por músics del Marroc i Catalunya formats en les disciplines més diverses – des de la música clàssica fins la música tradicional del Magreb i del Pròxim Orient, passant pel raï, el jazz, el flamenc o la música electrònica, i amb el propòsit d’educar, difondre i ser portaveu de molts compatriotes que no tenen veu.
És un projecte que va més enllà del territori musical, convertint-se en una icona d’integració i civisme, de fusió i mestissatge, defensant un missatge de pau, convivència, enriquiment cultural i tolerància.

Aquests són els treballs seus que podeu trobar a les Biblioteques de VNG:

Us deixem amb el vídeo/presentació de la banda amb el que us podreu fer una idea ben clara del que podreu gaudir aquesta nit:

Spro_3