Descobreix la teva història
La revista catalana Sapiens va néixer durant l’any 2002, i el 23 d’abril de 2010 feia la seva aparició a la xarxa a través del portal sapiens.cat. Aquest són els punts de partida d’aquesta revista catalana de història que ja ha arribat a més de quaranta cinc mil usuaris. Però la seva oferta s’amplia també a través de blocs com Història de Barcelona a la xarxa, de Dani Cortijo, o Memòria d’història, de Josep Maria Figures.
La essència de la publicació segueix sent el paper. Ja són més de deu anys que ens acompanya mensualment al quiosc un repàs molt complert a la nostra història. Un espai del lector obre la revista a través de Tu, Sàpiens i a on es responen les preguntes dels lectors sobre diversos temes i es proposen jocs per resoldre.
A Ells, Sàpiens es realitza un repàs de notícies d’actualitat de la història englobant paleontologia, arqueologia o també política, amb columnes d’opinió d’experts en la matèria.
L’espai Per què passa? intenta cada mes trobar respostes a diferents notícies d’actualitat com conflictes internacionals, amb una retrospectiva de les raons o motius que permetin entendre millor el present i el món que ens envolta. L’entrevista d’un personatge conegut permet descobrir persones que tenen un paper important en la seva disciplina i són Protagonistes de la història. Una altre secció és el repàs mensual al segle XX que ens fa comprendre millor el present i d’aquesta forma estar més preparats per entendre el futur immediat.
El repàs per la història segueix el seu curs a través de les pàgines de Sapiens. El món Àntic, l’Antiga Roma, l’Imperi Asteca, l’Edat Mitjana, el segle XIX, l’Època Moderna, les Guerres Mundials,… són diferents èpoques del nostre passat que són tractades en les pàgines de la revista. Al final de cada número queda l’espai Gaudeix de la història com un racó on es poden trobar propostes d’escapades a llocs històrics del país, propostes de lectura i també novetats multimèdia recomanades per Laura Ballart.
Revista Sapiens a la biblioteca
Biblioteca Joan Oliva i Milà.
