Frank McCourt

Frank McCourtNascut a Nova York en 1930, McCourt va passar una difícil infantesa a Irlanda, d’on era la seva família, experiència que li va servir d’inspiració per a la seva novel·la més coneguda Les cendres d’Àngela, publicada el 1996, quan l’escriptor tenia més de 60 anys d’edat.

De nen va patir en la pobra Irlanda; de jove va superar les seves manques acadèmiques i es va llicenciar en Literatura Anglesa; i d’adult es va enfrontar als joves marginals com a professor per a, finalment, aconseguir un Pulitzer el 1997 per explicar les seves desgràcies amb el típic sentit de l’humor irlandès.

Dos anys després de Les cendres d’Angela, “un llibre modest, escrit modestament,” com ho va definir McCourt, va sortir a la llum Lo és , que reprèn l’acció on acabava la seva obra anterior i relata les seves aventures com a immigrant als Estats Units. El 2005 va arribar El professor , obra en la qual McCourt explica els seus inicis en l’ensenyament i els reptes que suposava ser un professor d’institut inexpert a Nova York. El seu últim llibre, Ángela i el nen Jesús, va ser publicat el 2007.

La biblioteca disposa en el seu fons de tres llibres de Frank McCourt:

  • Les Cendres d’Angela
  • Lo es
  • ‘Tis (i tant)
  • Biblioteca Joan Oliva i Milà.

    Morello