Falsa sirena

Falsa sirena. Erin M. HartErin M. Hart va néixer l’any 1958 a Crawfordsville, Indiana. Traslladada a Rochester des de molt jove, va estudiar Literatura Anglesa i va obtenir un Màster en escriptura Creativa a la Universitat de Minnesota. Va realitzar diversos treballs en el món del teatre, i va treballar com a directora de comunicacions a la Junta de l’estat de Minnesota, alhora que va exercir la crítica teatral en ràdio i diversos diaris. Un interès permanent en la música tradicional irlandesa també la va portar a fundar l’Associació de Dansa de Música irlandesa de Minnesota. Casada amb un músic d’Irlanda, viatja a aquest país amb freqüència i promociona la música irlandesa.

Falsa sirena és el tercer llibre de la saga protagonitzada per la forense paleontòloga Nora Gavin i l’arqueòleg Cormac Maguire, que va iniciar amb Tierra embrujada i Los crímenes del Lago de las Tristezas.

Nora Havin segueix obsessionada pel brutal assassinat de la seva germana Trione cinc anys enrere. Després d’una llarga temporada a Irlanda, la terra dels seus avantpassats, torna als Estats Units decidida a desemmascarar, d’una vegada per totes, a qui sempre ha cregut que n’és el responsable: el seu vidu, Peter Hallett. Tan encantador i sibil·lí com sempre, Peter ha tornat a casar-se i li amaga a la seva filla Elizabeth que la seva mare va ser assassinada en brutals circumstàncies.

Després d’un temps a Irlanda, resolta a desemmascarar el culpable, decideix tornar als Estats Units per enfrontar-se a alguns secrets incòmodes i sense saber que l’assassí té ara en el punt de mira a la filla de Trione.

Amb la investigació policial en punt mort i sense nous indicis de seguir, Nora només pot recórrer a Frank Cordova, l’agent encarregat del cas, que investiga una altra mort ocorreguda en el mateix lloc. Cordova, unit a Nora per una nit que ella prefereix oblidar, sospita que Trione pot no haver estat la primera víctima de Peter…, i tem que no sigui l’última.

Mentrestant, a Irlanda, Cormac Maguire troba a faltar a Nora mentre s’enfronta als seus propis fantasmes, encarnats en el pare que el va abandonar de nen i al misteri que envolta el cas de Mary Heaney, una dona desapareguda cent anys enrere de qui la llegenda diu que potser fos una dona foca despullada de la seva pell i condemnada a viure entre els humans.

Llibres

• Falsa sirena
  • Terra embruixada

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

• sofeita